19 دی: معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان مردادماه، کشف مواد مخدر ۹ درصد و دستگیری معتادن نیز ۸۲ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.
به گزارش روابط عمومی استانداری قم، احمد حاجی‌زاده در گفتگویی، بیان کرد: دراین مدت همچنین دستگیری توزیع کنندگان مواد مخدر ۵۸ و نگه داران مواد مخدر نیز ۱۵۱ درصد بیشتر شده است.
وی افزود: همچنین در این مدت دستگیرشدگان قاچاقچیان کالا و ارز ۲۴ رصد و پرونده مکشوفه ۲۲ درصد، پرونده بالای ۵۰۰ میلیون تومان ۷۵ درصد، پرونده‌های بالای ۱۰۰ میلیون تومان ۱۱ درصد و خودروهای توفیقی ۱۲ درصد رشد داشته است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم در ادامه افزود: برگزاری ۲۶ عنوان دیدار چهره به چهره در قالب میز خدمت به مردم و حضور مسئولان کشوری در قم در برقراری دیدارهای چهره به چهره با مردم و برگزاری ۱۰ عنوان نشست گروه‌های مرجع از جمله فعالیت‌ها در هفته دولت بود.
وی همچنین با اشاره به اینکه حوزه گسترده‌ای در بخش‌های فرهنگی و سیاسی و اجتماعی و امنیتی وجود دارد ابراز کرد: ریشه همه مشکلات در کارکرد فرهنگی است و براساس این موضوع، آموزش و پرورش، مساجد و خانواده سه رکن مهمی بوده که از آن غفلت شده است و این باعث بروز مشکلات اساسی می‌شود.
حاجی‌زاده عنوان کرد: پنج موضوع در کارگروه با محوریت جوان، خانواده، فضای مجازی، عفاف و حجاب، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تعریف کرده‌ایم و همه کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی در این موضوع ها برنامه‌های خود را ارائه داده‌اند.
وی تصریح کرد: تمامی برنامه‌ها رصد و پایش می‌شود و همه دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی باید خود را در این موضوع ها مسئول بدانند.
معاون استاندار قم خاطرنشان کرد: در حوزه اجتماعی پاسخگویی را از ادارات آغاز کردیم و تیم‌های بازرسی به‌طور سرزده به ادارات می‌روند و دراین‌باره ۹۶ مورد بازرسی در ماه‌های اخیر در زمینه منشور اخلاقی و مبلمان اداری و میزان رضایت‌مندی مردم از کارمندان و میزان دسترسی به مدیران انجام‌شده است.
وی اضافه کرد: در حوزه اجتماعی نظارت بر واحدهای زیرمجموعه ادارات انجام می‌شود و دستگاه‌ها باید دراین‌باره پاسخگو باشند.
حاجی‌زاده افزود: در حوزه فرهنگی اجتماعی ۱۰ طرح به وزارت کشور ارسال شد و ۷۵ میلیارد تومان در حوزه خانواده، اورژانس اجتماعی، حمایت از اشتغال زندانیان در تولید صنایع‌دستی، ایجاد مراکز کاهش مراکز آسیب‌های اجتماعی برای معتادین متجاهر، رصد فضای مجازی و توانمندسازی مناطق کم برخوردار تخصیص یافت.
وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۰ محله در کشور در مورد کاهش‌های آسیب‌های اجتماعی شناسایی شده که در این میان ۳۲ محله در قم است، ادامه داد: اغلب محلات حاشیه‌ای به شمار می‌رود و پیگیری مشکلات از طریق ائمه جماعات در دستور کار است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم در مورد برنامه‌ها در حوزه سیاسی عنوان کرد: مبنای کار ما سیاست عین دیانت و پیوند دین و سیاست و تزریق نشاط و شادابی به جامعه و استفاده از ظرفیت نخبگان و اساتید و احزاب سیاسی و همچنین تدبیر در برگزاری انتخابات و توجه به حدود استان و ارتقای بخش‌ها و تبدیل‌شدن به شهر است.
وی با اشاره به اقدامات حوزه امنیتی، خاطرنشان کرد: رسیدگی به مشکلات دانشگاه‌ها اعم از خوابگاه و حل مشکلات دانشجویان و انسجام میان دستگاه‌های امنیتی و برگزاری جلسات مشترک ازجمله اقدامات در این حوزه است، یکی از مسائل مهم نیز موضوع اعتیاد به‌عنوان زیربنای بسیاری از آسیب‌هاست.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم در خصوص برگزاری کنگره شهدای استان قم بیان کرد: یکی از برنامه‌های فرهنگی مهم قم برگزاری این کنگره است که زیرمجموعه آن فعالیت‌هایی صورت گرفت.
وی عنوان کرد: اولین کنگره در سال ۷۳ برگزار شد و بعد از ۲۷ سال دومین کنگره برگزار می‌شود، بدون تردید شهید و شهادت و ایثار و تمسک به شهدا داروی رفع مشکلات در جامعه است.
حاجی‌زاده تصریح کرد: ترویج فرهنگ شهدا جهاد بزرگی است چون در جنگ نرم سختی قرار داریم باید تلاش کرد از این ظرفیت استفاده کنیم، این کنگره آبان ماه برگزار می‌شود و کارهای خوبی در کنگره شکل‌گرفته است که تاریخ شفاهی رزمندگان و خانواده شهدا جمع‌آوری می‌شود.
وی با بیان اینکه یادواره شهدای کارمند برای اولین بار در قم برگزاری شد، گفت: ۶ هزار و ۹۰ شهید در قم از ۹ کشور دنیا دفن شدند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم ادامه داد: تولید فرش به نام شهدا، ۱۰ هزار بازدید از خانواده شهدا و یادواره‌های شهدا و تولید ۶۰ فیلم مستند برای شهیدان و مقدمات تولید سریال شهید زین‌الدین و انتشار ۷۰ کتاب با موضوع دفاع مقدس و شهید و تولید برنامه‌ای به نام فصل شیدایی در قم از دیگر فعالیت‌هاست.
  • نویسنده :
  • منبع :