19 دی: گلعاد اردان سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در ادامه دست و پا زدن‌های مقامات تل‌آویو برای مانع تراشی در راه مذاکرات رفع تحریم‌ها مدعی شد: ما به شدت مخالف این توافق هستیم چرا که این توافق از هسته‌ای شدن ایران جلوگیری نمی‌کند.
اردان در گفت وگوی اختصاصی با شبکه "آی ۲۴ نیوز" رژیم صهیونیستی گفت: موضع اسرائیل در قبال ایران و مذاکرات جاری درخصوص توافق هسته‌ای تغییر نکرده است؛ ما با برجام در سال ۲۰۱۵ مخالفت کردیم و همچنان به شدت مخالف این توافق احتمالی برای احیای برجام قدیمی هستیم.
وی افزود: مخالف احیای برجام هستیم چرا که این توافق محدودیت‌ها را از راه ایران برمی‌دارد و ایرانی‌ها می‌توانند بدون محدودیت اقدام به غنی‌سازی کنند. آنها همچنین قادر هستند که از سانتریفیوژهای پیشرفته نیز استفاده کنند.
سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد با تکرار ادعای همیشگی مقامات رژیم صهیونیستی مدعی شد: همین احیای برجام موجب خواهد شد که دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای را مشروعیت ببخشد.
اردان با انتقاد از دولت جو بایدن برای احیای برجام گفت: زمانی که بایدن روی کار آمد، یکسره می گفتند که به  دنبال یک توافق طولانی مدت تر و قوی تر با ایران هستیم که موشک‌ها بالستیک و تمام مسائل مربوط به خارج از توافق هسته‌ای را شامل شود اما این پیام طولانی و قوی‌تر به کندی از میان رفت.
وی در پایان گفت که ایران به جنبش جهاد اسلامی و حماس در فلسطین کمک می کند.
دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌های ایران پس از وقفه‌ای پنج‌ ماهه ۱۳ مردادماه در شهر وین آغاز شد و این مذاکرات پس از چهار روز ۱۷ مرداد ماه با بازگشت هیات ها به پایتخت ها پایان یافت.

  • نویسنده :
  • منبع :