19 دی: مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: واحدهای طرح نهضت ملی مسکن که در اراضی ۵۶۰ هکتاری منطقه پردیسان این استان احداث می‌شود، در ۱۵ محله طراحی شده که از نظر خدمات و دسترسی‌ها مطلوب است.
محمد صادقی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: ۱۳۳ هزار نفر در طرح نهضت ملی استان قم ثبت‌نام کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود ۸۵ هزار نفر واجد شرایط باشند.
وی با اشاره به این‌که منطقه پردیسان به لحاظ شرایط آب و هوایی، جهت وزش باد و کیفیت آب بهترین منطقه برای توسعه شهر قم است، اضافه کرد: در سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان که برای احداث طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است، ظرفیت احداث ۳۵ هزار واحد وجود دارد.
شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
وی با بیان این‌که واحدهای این سایت پنج طبقه روی پیلوت است، ادامه داد: طراحی سایت ۵۶۰ هکتاری ۶ ماه به طول انجامید و به‌گونه‌ای طراحی شد که درصد سطح اشغال کمتر و فضای باز بیشتر شده‌است.
صادقی خاطرنشان کرد: سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان در ۱۵ محله احداث می‌شود، کوچه‌ها زیر ۱۶ متر طراحی نشده و تمام محلات با خیابان‌های ۲۴ و ۳۵ متری به هم متصل می‌شود.
به گفته وی،‌ کل سایت ۵۶۰ هکتاری با رینگ ۴۵ متری به هم متصل شده و تمام محلات راه دسترسی دارند.
وی افزود: ریل راه‌آهن در فاصله ۱۲۰ متری از کنار سایت ۵۶۰ هکتاری می‌گذرد و جانمایی برای احداث ایستگاه قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان انجام شده‌است.
صادقی با بیان این‌که قم در سرعت و کیفیت پروژه جزو استان‌های پیشتاز در طرح نهضت ملی مسکن است، بیان کرد: با توجه به محدودیت زمین و تعداد متقاضیان سعی شده طراحی خوب و مناسبی انجام شود، پیمانکارها در حال تجهیز کارگاه هستند و به‌زودی عملیات ساخت‌وساز آغاز می‌شود.
  • نویسنده :
  • منبع :