19 دی: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: در حال حاضر هفت هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش این نهاد هستند که امسال نیز همانند سال‌های گذشته با برگزاری برنامه شور عاطفه‌ها بسته‌های آموزشی اهدایی از سوی مردم، بین آنان توزیع می‌شود.
محسن مسعودیان‌راد در گفت‌وگو با ایرنا، با بیان این‌که کمک‌های کمیته امداد صرفا محدود به دانش‌آموزان بی‌سرپرست نمی‌شود، افزود: ممکن است دانش‌آموزان نیازمندی تحت پوشش نباشند که ما موظفیم نیازهای آنان را نیز تامین کنیم.
وی اضافه کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته مجموع دانش‌آموزان بی‌بضاعت در سطح استان ۱۵ هزار نفر است که از سوی کمیته امداد تحت حمایت قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به برگزاری برنامه شور عاطفه‌ها در آستانه بازگشایی مدارس، بیان کرد: این برنامه در واقع بسیج همگانی برای فراهم کردن نیازهای اولیه تحصیلی دانش‌آموزان در سطح استان است و با توجه به افزایش آمار دانش‌آموزان و همچنین تورمی که در جامعه احساس می‌شود،‌ امسال در تلاش هستیم این برنامه منسجم‌تر و پرشورتر برگزار شود.
مسعودیان‌راد با بیان این‌که دستگاه‌ها و گروه‌های جهادی متعددی برای رفع نیاز دانش‌آموزان فعالیت می‌کنند،‌ ابراز امیدواری کرد: امسال با محوریت آموزش‌وپرورش و مشارکت استانداری بتوانیم تمام دستگاه‌ها و گروه‌های جهادی در زمینه تهیه بسته‌های آموزشی یکپارچه شوند و از توزیع متفرق جلوگیری کنیم.
به گفته وی، سال گذشته پنج میلیارد تومان به‌صورت نقدی و غیرنقدی در شور عاطفه‌ها جمع‌آوری شد که امیدواریم امسال به ۱۰ میلیارد تومان افزایش یابد.
وی گفت: شور عاطفه‌ها در ۲ مرحله از ۱۹ تا ۲۵ شهریورماه است به‌صورت عمومی در سطح معابر، میادین و ستاد نماز جمعه و از ۹ تا ۱۴ مهرماه در سطح مدارس ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزار می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد خمینی (ره) قم با بیان این‌که سال گذشته فقط ۱۰ درصد کمک‌ها به‌صورت نقدی بود، از شهروندان درخواست کرد: حتی‌المقدور کمک‌های خود را به‌صورت نقدی انجام دهند تا برای خرید بسته‌های کمک‌آموزشی دانش‌آموزان مدیریت بهتری صورت گیرد.
وی افزود: زنگ شور عاطفه‌ها نیز در مدرسه امیرالمومنین(ع) پردیسان به شکل نمادین نواخته خواهد شد؛ تمام کادر این مجموعه آموزشی حامی ایتام هستند.
شهروندان می‌توانند برای مشارکت در شور عاطفه‌ها کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۱۶۶۰۷۵ و یا با کد دستوری ستاره ۸۸۷۷ ستاره ۰۲۵ ستاره ۱ مربع، واریز کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :