19 دی: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: نانوایی‌های فعال در استان قم در هر ماه به‌طور میانگین به ۱۲ هزار تُن آرد برای پخت نان مصرفی مردم استان نیاز دارند که اداره کل غله و خدمات بازرگانی قم این میزان آرد را با توجه به سهمیه‌های تعیین شده برای آن‌ها تامین می‌کند و در این زمینه کمبودی وجود ندارد.
سعید محمدی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، بیان داشت: ۸۵۵ واحد نانوایی دارای پروانه کسب در این استان فعال است که آرد مورد نیازشان در قالب یارانه‌ای درجه یک و دو دریافت می‌کنند.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: از این تعداد نانوایی که در مناطق مختلف شهر قم و سایر نقاط استان مستقر هستند، ۲۸۲ واحد یارانه‌ای درجه یک و ۵۷۳ واحد یارانه‌ای درجه ۲ است؛ تفاوت این دو در نرخ آردی است که دریافت می‌کنند.
وی با اشاره به این که اکثر قریب به اتفاق مردم استان قم در شهر قم زندگی می‌کنند و به‌همین علت بیشترین تعداد نانوایی‌های استان در این شهر مستقر است، افزود: در همین رابطه ۱۳۲ واحد نانوایی در مناطق روستایی قم و ۷۲۳ واحد در سطح شهرهای استان فعال هستند.
محمدی گفت: با تلاش صورت گرفته، همواره بهترین ارقام گندم وارد مجتمع ذخیره سازی شهید آصف نخعی قم می‌شود و سپس این گندم‌ها توسط پنج کارخانه تولید آرد فعال در استان به آرد با کیفیت تبدیل شده و در اختیار نانوایی‌های فعال در مناطق مختلف قم قرار می‌گیرد.
وی افزود: آزمایش‌های انجام شده توسط نهادهای نظارتی همچون اداره کل استاندارد نشان می‌دهد آرد توزیع شده در میان نانوایی‌های استان از کیفیت لازم برخوردار است و در ادامه نانوایان عزیز قمی نیز تلاش می‌کنند با مهارت بالای خود، نان با کیفیتی را به دست مردم برسانند.
وی با اشاره به بازدیدهای همیشگی مسئولان اداره کل غله و خدمات بازرگانی قم از نانوایی‌های استان، ادامه داد: کار بازرسی میدانی از نحوه فعالیت نانوایان مستقر در مناطق مختلف استان قم نیز توسط نمایندگان دستگاه‌های متولی آرد و نان به صورت پیوسته انجام می‌شود و با تخلف‌های احتمالی براساس قانون برخورد لازم صورت می‌گیرد.

  • نویسنده :
  • منبع :