19 دی: معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم بابیان اینکه استقرار ادارات در شهرستان‌های جدید جز اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی استان باشد، گفت: انتصاب مدیران ادارات شهرستانی باید با هماهنگی فرمانداران انجام شود.
به گزارش روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی قریشی در جلسه بررسی وضعیت استقرار ادارات در شهرستان‌های کهک و جعفرآباد افزود: بیش از یکسال از ایجاد دو شهرستان جدید گذشته و انتظار می‌رفت که در این مدت ساختار شهرستانی کاملاً شکل‌گرفته باشد اما با گزارش‌های دریافتی در حال حاضر این‌گونه نیست.
وی با اشاره به اینکه ایجاد شهرستان‌ها در مردم توقع ایجاد نموده گفت: طبیعی است که با ایجاد این دو شهرستان مردم انتظار دریافت خدمات دستگاه‌های اجرایی در شهرستان خود را داشته باشند و این توقع به حقی است که باید با سرعت پیگیری شود.
 وی افزود: برخی از دستگاه‌های پر مراجعه تاکنون اقدامات خوبی انجام داده و مستقر شده‌اند و باید سایر دستگاه‌ها نیز اهتمام لازم را به عمل‌آورند.
معاون استاندار قم با اشاره به اینکه در ارزیابی عملکرد مدیران و دستگاه‌های اجرایی شاخص‌های مختلفی همچون پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری، پیگیری اعتبارات ملی مدنظر قرارگرفته است گفت: یکی از شاخص‌های ارزیابی مدیران ، عملکرد آنان در استقرار واحدهای شهرستانی خود و چگونگی خدمات‌رسانی به مردم می‌باشد.
قریشی اولویت اول را ایجاد ساختار و تشکیلات و مشخص شدن پست‌های سازمانی ادارات شهرستانی دانست و افزود: با توجه به اینکه در ادارات کل پست‌های بلا تصدی وجود دارد مدیران باید ساختار پیشنهادی را به همراه پست‌های بلا تصدی به وزارتخانه متبوع خود معرفی کرده و تصویب آن را پیگیری کنند و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و استانداری نیز هماهنگی‌های لازم را انجام خواهند داد.
معاون استاندار بر لزوم هماهنگی مدیران استان با فرمانداران شهرستان‌ها تاکید کرد و گفت: انتصاب مدیران واحدهای شهرستانی باید با هماهنگی و تأیید فرمانداران صورت گیرد.
طبق مصوبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه سال گذشته هیات دولت، بخش‌های جعفرآباد و کهک در استان قم به ‌شهرستان ارتقا پیدا کردند.
شهرستان کهک از ۲ بخش مرکزی و فردو تشکیل شده ‌است، شهر کهک در این شهرستان نیز در جنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا شهر قم حدود ۳۰ کیلومتر است.
شهرستان جعفرآباد از ۲ بخش مرکزی و دهستان قاهان تشکیل شده‌ است. جعفرآباد با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم با جمعیتی بالغ بر ۱۶ هزار نفر قرار دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :