19 دی: رئیس قرارگاه اربعین فراجا با اشاره به شلوغی و انبوه جمعیت زائران در مرز خسروی گفت: از زوار درخواست می‌شود فعلا از مراجعه به این مرز خودداری کنند.
سردار محمد شرفی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی خسروی اظهار کرد: به دلیل انبوه جمعیت و آب‌وهوای گرم در پایانه مرزی خسروی که تقریبا مملو از جمعیت‌ شده، شرایط بسیار دشوار شده است.
وی ادامه داد: طرف عراقی از لحاظ رساندن آب و جابه‌جایی و حمل و نقل زائران شرایط مساعدی ندارد و این موضوع سبب ایجاد مشکل برای زائران  شده است.
جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا تصریح کرد: استاندار کرمانشاه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و فرماندهان و مسئولان با تشکیل جلسه در پایانه مرزی خسروی در حال بررسی اوضاع هستند و در تلاشند مشکلات را رفع کنند.
شرفی گفت: از مردم و زوار گرامی درخواست می‌شود اگر مرز خسروی را برای سفر به عتبات عالیات انتخاب کرده‌اند فعلا از مراجعه به آن خودداری کنند و در شهرهای عقبه یا هرجا که هستند توقف و بیتوته کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، رئیس قرارگاه اربعین فراجا تأکید کرد: امکانات از سوی طرف عراقی در این مرز مهیا نیست و رجوع به این مرز منجر به زحمت زائران خواهد شد.
وی اظهار کرد: از طرف استان کرمانشاه و بنا بر تصمیمات استاندار، ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای تردد زائران در نظر گرفته شده و همچنین نیازهای اولیه خوراکی در حد امکان مهیا شده و در اختیار زوار قرار می‌گیرد.

مردم از مراجعه به مرز مهران خودداری کنند

همچنین سردار مهدی حاجیان، سخنگوی فراجا با اشاره به حضور نیروهای پلیس برای خدمت به مردم در ایام اربعین گفت: حدود هشت هزار نیرو در پلیس راه و ۳۰ هزار نیرو در مرزها مستقرند و ۲۴۰ گیت گذرنامه نیز در مرزها فعال هستند. 

وی با بیان آمار خروج مردم از کشور برای مراسم اربعین ادامه داد: در روز گذشته حدود ۲۰۵ هزار زائر از مرز زمینی و هوایی برای شرکت در مراسم اربعین از کشور خارج شدند. حدود ۱۵۰ هزار نفر آن‌ها از مرز مهران تردد کرده اند. ما همچنان به زوار توصیه می‌کنیم که برای جلوگیری از ازدحام و معطل شدن از مراجعه به مرز مهران خودداری کنند. 

حاجیان با اشاره به درخواست بسیار زیاد برای صدور گذرنامه در این ایام گذرنامه گفت: تاکنون ۴۲۰,۰۰۰ گذرنامه ویژه تردد اربعین صادر و بخشی از آن تحویل پست داده شده است. 

وی افزود: پلیس از امروز 16 شهریور ماه در بحث صدور گذرنامه ویژه اربعین به روز خواهد بود. در تهران پنج مرکز برای صدور گذرنامه ویژه اربعین مشغول به کار هستند و از سوی دیگر مراکز پلیس + ۱۰ نیز که تحت نظارت پلیس کار می‌کنند، در این ایام از ساعت هشت صبح تا شش بعدازظهر و در روزهای تعطیل نیز از ۹ صبح تا چهار بعدازظهر فعال هستند.


  • نویسنده :
  • منبع :