19 دی: معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: پویش «شوق کودکی، شور حسینی» با هدف آماده‌سازی دانش آموزان، خانواده‌ها و همکاران فرهنگی برای شروع سال تحصیلی جدید در مدارس این استان برگزار می‌شود.
مریم سادات پناهنده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: این پویش از ۱۹ تا ۲۲ شهریورماه با حضور مسوولان کشوری و استانی، همکاران فرهنگی، دانش آموزان و اولیای دانش آموزان در مدارس مقطع ابتدایی استان ترتیب خواهد یافت.
وی اضافه کرد: با توجه به این‌که آغاز سال تحصیلی با اربعین حسینی، رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن و امام رضا(ع) مصادف شده‌است،‌ هدف از برگزاری این پویش آماده‌سازی دانش آموزان برای حضور در کلاس‌های درس می‌باشد.
وی ادامه داد: ۱۹ شهریور برای حضور همکاران در قالب شورای آموزگاران و برنامه‌ریزی برای آغاز سال تحصیلی،‌ ۲۰ شهریور حضور اولیای دانش آموزان برای تشکیل جلسه توجیهی و کلاس‌های آموزشی، ۲۱ شهریور حضور کلاس اولی‌ها برای آشنایی با مدرسه و ۲۲ شهریور برای حضور دانش آموزان پایه دوم تا ششم در مدرسه برنامه‌ریزی ‌شده‌است.
پناهنده با اشاره به نام‌گذاری روزهای این پویش، گفت: روز شنبه به نام «اندیشه ورزی، سازندگی» ویژه شورای معلمان، یکشنبه «خانواده آگاه، نسل حسینی» ویژه اولیای دانش آموزان، دوشنبه «حال خوب مدرسه در سایه مهر حسینی» ویژه نوآموزان بدو ورود به مدرسه و سه‌شنبه «شوق دیدار، عصر انتظار» ویژه دانش آموزان پایه دوم تا ششم نام‌گذاری شده‌است.
وی تاکید کرد: با توجه به تعطیلات هفته اول مهرماه،‌ در تلاش هستیم با برگزاری پویش «شوق کودکی، شور حسینی» برنامه آموزش مدارس با تاخیر مواجه نشود و آماده‌سازی اولیه انجام شود.
به گفته وی، برگزاری پویش در قالب بخشنامه‌ای به مدارس ارسال شده است و مدیران مدارس نیز علاوه بر اطلاع‌رسانی به همکاران، اولیا و دانش آموزان، برای برگزاری هرچه بهتر این پویش برنامه‌ریزی کرده‌اند.

  • نویسنده :
  • منبع :