19 دی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تاکنون بالغ بر ۱۴۰۰ نفر از زائران اربعین از خدمات درمانی همچون ویزیت پزشک، ارائه دارو و خدمات تزریقات‌ در قرارگاه اربعین قم استفاده کرده‌اند.

مهدی مصری در حاشیه بازدید از موکب سلامت و درمان ستاد مردمی اربعین استان قم، با اشاره به اینکه موکب درمانی اربعین از ۱۱ شهریورماه به همت دانشگاه علوم پزشکی قم و همکاری سازمان هلال احمر استان و اورژانس ۱۱۵ برپا شده است، اعلام کرد: بیش از هزار و ۴۰۰ نفر تا کنون پذیرش و از خدمات درمانی این موکب بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: معاینه پزشک، تزریقات، درمان سرپایی، بستری موقت تا ۶ ساعت، ارائه دارو از جمله خدمات موکب درمانی ستاد اربعین استان است که به صورت کاملاً رایگان انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ پزشک و پرستار در موکب درمانی ستاد اربعین حسینی استان به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که طی چند روز آینده پذیرش بیشتری داشته باشیم و در تلاشیم نیروی انسانی بیشتری در موکب سلامت و درمان مستقر شوند و کمبودهای موجود نیز هرچه زودتر برطرف شود.

وی با بیان اینکه تا کنون سه بیمار بدحال پس از پذیرش در موکب توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده‌اند، گفت: بیمارستان‌های کامکار، نکویی و شهید بهشتی، بیمارستان‌های مقیم دانشگاه علوم پزشکی قم هستند که به صورت رایگان به بیماران بدحال انتقالی از موکب سلامت اربعین خدمات ارائه می‌دهند.

مصری ابراز کرد: همچنین نوار قلب برای بیماران ناراحتی قلبی و کپسول اکسیژن برای بیماران مشکل تنفسی در این موکب تهیه شده است.

وی با تقدیر از تلاش‌های بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم، خاطرنشان کرد: اورژانس ۱۱۵ و نیروهای جمعیت هلال احمر استان، به صورت شبانه‌روزی در موکب درمانی آماده هرگونه خدمت‌رسانی به زائران اربعین هستند.

  • نویسنده :
  • منبع :