19 دی: وزارت دفاع روسیه جمعه شب اعلام کرد، در حمله هوایی به مواضع تروریست‌های «جبهه النصره» در ادلب سوریه، ۲۰ تن از سرکرده‌های این گروه تروریستی کشته شدند.
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نائب رئیس مرکز هماهنگی نظامی روسیه در حمیمیم سوریه گفت: در عملیات روز هشتم ماه جاری میلادی (۱۷ شهریور) به پادگان تروریست‌ها در استان ادلب، ۲۰ تن از سرکرده‌های گروه تروریستی جبهه النصره کشته شدند.
وی افزود: در این حمله هوایی، «سراج الدین مختاروف» ملقب به «بو صلوح» سرکرده گردان «التوحید و الجهاد» جبهه النصره به همراه شمار دیگری از سرکرده‌های این گروه تروریستی کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پادگان تروریست‌های جبهه النصره را در استان ادلب در یک حمله هوایی هدف قرار داده و به طور کامل نابود کرده است که بر اثر آن ۱۲۰ تروریست کشته شدند.
دهم شهریورماه نیز جنگنده‌های روسیه مواضع تروریست‌ها در ادلب سوریه را هدف قرار دادند.
براساس توافق سال ۲۰۱۷ میلادی میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن صلح آستانه (نام پیشین پایتخت قزاقستان که اکنون نورسلطان شده است)، چهار منطقه امن در سوریه ایجاد شد.
سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که ادلب استانی در شمال غرب سوریه و بخش‌های کمی از استان های لاذقیه، حماه و حلب را در بر می‌گیرد، هنوز در دست گروه‌های تروریستی و مخالفان مسلح دولت سوریه قرار دارد و گفته می‌شود کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی جبهه النصره است.
اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران روسیه و ترکیه در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد بدون خونریزی مخالفان مسلح در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند اتفاقی که تا امروز رخ نداده است و مخالفان مسلح در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای نظامی سوریه یا پایگاه روسیه در اطراف این منطقه حمله می‌کنند.
منطقه کاهش تنش ادلب شامل استان ادلب و بخش‌هایی از استان‌های حلب، حماه و لاذقیه است و در این مناطق عناصر تروریستی جبهه النصره و عناصر مسلح وابسته به ترکیه حضور دارند.
  • نویسنده :
  • منبع :