19 دی: مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم گفت: از یازدهم شهریورماه جاری تاکنون افزون بر ۲۴ هزار زائر ایرانی و غیر ایرانی در قرارگاه مردمی اربعین قم در مسجد مقدس جمکران اسکان یافتند.
مهدی قربانی کرم روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: از این تعداد حدود ۱۵ هزار نفر از زائران مرد و ۹ هزار و ۲۰۰ نفر نیز از بانوان بوده‌اند.
مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم اضافه کرد: تاکنون بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی به همراه افزون بر یک هزار و ۱۵۰ زائر غیر ایرانی در قرارگاه مردمی اربعین قم اسکان پیداکرده‌اند.
قربانی بابیان اینکه از پنجم تا ۳۰ ماه صفر (مصادف با ۱۱ شهریور تا پنجم مهر امسال) توسط این قرارگاه به زائران در شهر قم خدمات ارائه می‌شود، ابراز داشت: پیش‌بینی می‌شود که در این ایام ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار زائر اربعین در شهر قم حضور پیدا کنند.
وی ابراز کرد: افراد نیکوکار می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۲۴۳۴۰۰۷ بانک رسالت به نام قرارگاه مردمی اربعین استان قم واریز و برای کسب اطلاعات بیشتر به دفتر این قرارگاه در قم، بلوار محمدامین(ص)، کوچه شماره سه و یا پایگاه اطلاع‌رسانی آن به نشانی اینترنتی http://hikarbala.ir مراجعه کنند.
مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم خاطرنشان کرد: از زائران ایرانی ۲۴ ساعت و زائران غیر ایرانی به مدت سه روز اسکان و پذیرایی انجام می‌شود.
قربانی کردم تشکیل غرفه‌های فرهنگی همچون ظهور، شهدا، کتاب و اربعین و همچنین ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را از دیگر خدمات این قرارگاه در ایام اربعین به زائران حضرت سیدالشهدا (ع) برشمرد.
قرارگاه مردمی اربعین از ۱۱ شهریورماه در صحن امام حسن عسکری (ع) مسجد مقدس جمکران برپاشده و تا پنج مهرماه نیز این خدمت‌رسانی‌ها ادامه خواهد داشت.

  • نویسنده :
  • منبع :