19 دی: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت:‌ حجم سرمایه گذاری انجام شده در بخش صنعت استان به ۱۱۲ هزار و ۶۰۲ میلیارد ریال رسید که در همین ارتباط ۲ هزار و ۳۳۵ واحد صنعتی دارای پروانه در قم فعال است و ۶۳ هزار و ۱۲۱ نفر به‌صورت مستقیم در این بخش مشغول فعالیت هستند.
اکبر ابدالی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا،‌ بیان کرد: صنعتگران قمی در زمینه تولید انواع محصولات همچون لاستیک و پلاستیک و صنایع پایین دستی پتروشیمی، چسب، کفش و دمپایی، مبلمان، سوهان، لامپ‌های کم‌مصرف، انواع موتور سیکلت، لوازم خانگی، قطعات خودرو، صنایع بسته‌بندی،‌ صنایع معدنی، صنایع غذایی، نساجی، شمش فولادی و دیگر کالاهای مورد نیاز مردم فعالیت می‌کنند.
وی افزود: صنعت قم طی‌سال‌های اخیر روند رو به رشدی را طی کرده‌است و اکنون تعداد قابل توجهی از واحدهای تولیدی فعال در شهرک‌های صنعتی استان، دانش بنیان بوده و بهره‌بردارن آن‌ها با استفاده از فناوری‌های روز جهان،‌ کالاهای مورد نیاز کشور را تولید و به بازار مصرف ارائه می‌کنند.
وی ادامه داد: سهم‌ ارزش افزوده بخش صنعت از کل ارزش افزوده استان ۲۵ درصد است و این بخش به عنوان یکی از موتورهای محرک اقتصاد و توسعه قم با رسیدن به هدفگذاری‌های کمی، تقویت هرچه بیشتر رویکردهای کیفی و عمق بخشی به فعالیت‌های تولیدی استان را مطابق برنامه‌های راهبردی تعیین شده دنبال می‌کند.
ابدالی با اشاره به این که استقبال از سرمایه‌گذاری در بخش‌ صنعت استان رو به افزایش است،‌ تاکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین طرح‌های صنعتی پیشرفته، کم‌آب‌بر و دارای سازگاری بیشتر با محیط زیست در اولویت دریافت زمین و راه‌اندازی واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی قم هستند.  
در بخش صنعت قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :