19 دی: استاندار قم با بیان این که شرایط خوبی مهیا شده تا مردم در قالب موکب‌ها به زائرین خدمت‌رسانی کنند، گفت: استان قم ۱۴۵ موکب در عراق، پنج موکب در مهران و ده‌ها موکب در شهر قم، مسجد مقدس جمکران و حسینیه‌های شهر دارد.
به گزارش استانداری قم، سید محمدتقی شاهچراغی در حاشیه بازدید از تعدادی از موکب های اربعین استان قم افزود: اگرچه موکب‌های اربعین کاملا مردمی اداره می‌شوند اما سیاست ما در مجموعه مدیریت استان حمایت از این موکب‌ها است.
وی اظهار کرد: در مکتب و آیین ما زیارت امام حسین(ع) و خدمت به زائرین آن حضرت بسیار ارزشمند است.
وی با اشاره به اینکه جابجایی اسکان زائرین از مصلا به جمکران در مسائل مختلفی مانند کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر موثر بود، یادآور شد: همچنین فضای مصلا نیز پاسخگوی تعداد بالای زائرین نبود، البته در مسجد مقدس جمکران نیز باید زیرساخت‌های مناسب‌تری فراهم شود.
شاهچراغی تاکید کرد: حضور زائرین برای شهر قم برکت است که امیدواریم هر سال در خدمت‌رسانی به این زائرین بهتر عمل کنیم.
وی با بیان اینکه استان قم از نعمت اتباع مومن و متدین برخوردار است، عنوان کرد: تعداد بالای شهدای اتباع در دوران دفاع مقدس و به خصوص شهدای لشکر فاطمیون و زینبیون در دفاع از حرم حاکی از همین موضوع است.
شاهچراغی با اشاره به اینکه استان قم به علت موقعیت خاص خود در مسیر تردد زائرین قرار دارد، اضافه کرد: وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) نیز مزید بر علت شده تا قم مورد عنایت تمام مسلمانان و شیعیان باشد و زائرین سیدالشهدا(ع) در مسیر رفت و برگشت از قم عبور کنند.
وی گفت: باتوجه به شوق و علاقه مردم به خدمت به زائرین امام حسین(ع) شاهد توسعه روز افزون این حرکت خواهیم بود.
 

  • نویسنده :
  • منبع :