19 دی: معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش قم گفت: تاکنون ۱۶۲ هزار دانش‌آموز قمی در مقطع ابتدایی این استان ثبت‌نام کرده‌اند که نسبت به سال گذشته افزایش پنج هزار نفری داشته است.
مریم سادات پناهنده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود:‌ بیش از ۹۸ درصد ثبت‌نام در مقطع ابتدایی تکمیل شده است و این دانش‌آموزان در ۶۴۰ مدرسه ساماندهی خواهند شد.
وی اضافه کرد: حدود ۳۲ هزار نفر از این دانش‌آموزان، نوآموزان بدو ورود به دبستان هستند که اقدامات اولیه برای حضورشان در اول مهرماه انجام شده است.
وی ادامه داد: مدارس به لحاظ فیزیکی برای دانش‌آموزان آماده‌سازی شده‌ و اگر نیاز به تعمیر بوده نیز اقدامات مرتبط انجام شده است.
به گفته پناهنده، برای مدارس نوساز که امسال وارد گردونه آموزش می‌شوند هم کادر آموزشی تخصیص پیدا کرده و آماده حضور دانش‌آموزان است.
وی گفت: با هدف آماده‌سازی دانش‌آموزان، خانواده‌ها و همکاران فرهنگی برای شروع سال تحصیلی جدید در مدارس مقطع ابتدایی این استان پویش «شوق کودکی، شور حسینی» در هفته جاری برگزار شد.
وی افزود: با توجه به این‌که آغاز سال تحصیلی با اربعین حسینی، رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن و امام رضا(ع) مصادف شده است،‌ با برگزاری این پویش، نوآموزان بدو ورود به دبستان، دانش‌آموزان سایر پایه‌های تحصیلی مقطع ابتدایی، همکاران فرهنگی و اولیای دانش‌آموزان با حضور در مدرسه خود را برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده کردند.

  • نویسنده :
  • منبع :