۱۹ دی: همزمان با اربعین مراسم پیاده‌روی و اجتماع دلدادگان حسینی در دو نقطه شهر قم و ۶ نقطه شهرهای تابعه استان برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، در شهر قم مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) تا مسجد مقدس جمکران و ابتدای خیابان قمر بنی هاشم(ع) شیخ آباد به سمت امامزاده سید معصوم(ع) برای پیاده‌روی، نوحه‌سرایی، عزاداری و قرائت زیارت اربعین در نظر گرفته شده است.
در شهرستان کهک، این مراسم در امامزاده زینب خاتون(س) کهک، روستای امامزاده ابراهیم(ع) و امامزاده بوره روستای فردو برگزار می‌شود.
همچنین مراسم پیاده روی عزاداران حسینی در شهرستان جعفرآباد از گلزار شهدای این شهرستان به سمت مزار شهدای گمنام برگزار می‌شود و در شهر قنوات نیز دلدادگان حسینی به سمت امامزادگان طیب و طاهر علیهم‌السلام عزاداری خواهند کرد.
در بخش خلجستان قم دسته‌های عزاداری از روستاهای مختلف به سمت امامزاده زکریا علیه‌السلام حرکت خواهند کرد و با اجتماع عزاداران حسینی در این مکان مقدس، برنامه‌های سخنرانی، سوگواری و قرائت زیارت اربعین اجرا می‌شود.
لازم به ذکر است که تاکنون حدود ۲۰ موکب برای خدمت‌رسانی به عزاداران اربعین حسینی در بلوار پیامبر اعظم(ص) اعلام آمادگی کرده‌اند.
  • نویسنده :
  • منبع :