19 دی: فرمانده سپاه امام علی ابن ابی‌طالب (ع)‌ قم گفت:‌ به‌مناسبت هفته دفاع مقدس ۱۵۰ عنوان برنامه در عرصه‌های مختلف فرهنگی،‌ اجتماعی و عمرانی توسط بخش‌های مختلف سپاه و بسبج قم اجرا می‌شود.
سردار محمد رضا موحد روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در همین رابطه بیان داشت: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس،‌ برگزاری رژه نیروهای مسلح،‌ اجرای برنامه نمایشی فصل شیدایی، برگزاری مراسم یادواره شهدا در مدارس و مساجد، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، برگزاری آیین میهمانی لاله‌ها و عطر افشانی مزار شهدا، اجرای پویش‌های رسانه‌ای با محوریت دفاع مقدس، ساخت مستندهای تلویزیونی، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و اجرای برنامه‌های عمرانی همچون آماده سازی زمین ۵۶۰ هکتاری پردیسان برای ساخت واحدهای مسکونی و احداث خانه و امکان‌ عمومی مورد نیاز در سطح مناطق محروم استان توسط بسیج سازندگی از جمله برنامه‌هایی است که در طول هفته دفاع مقدس به آن‌ها پرداخته خواهد شد.
وی افزود: رزمندگان اسلام در دفاع مقدس با الگو گرفتن از نهضت عاشورا، این حماسه‌های زرین را آفریدند و توانستند با قدرت ایمان در برابر همه ظلم ایستادگی کنند و به پیروزی دست‌یابند، امروز نیز همه ما وظیفه داریم یاد آن دوران را گرامی بداریم و در همین راستا هر کدام از روزهای هفته دفاع مقدس با شعاری خاص نامگذاری شده و در آن روز برنامه‌های متنوعی اجرا خواهد شد، همچنین شعار کلی هفته دفاع مقدس «ما مقاوم هستیم» تعیین شده‌است.
وی ادامه داد: در آبان‌ماه امسال اجلاس پایانی کنگره ملی شهدای استان قم نیز همزمان با سالگرد شهادت شهید زین‌الدین برگزار خواهد شد که برای این برنامه اقدام‌های متنوعی درنظر گرفته شده‌است و امیدواریم این کنگره در نهایت با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار و موجب رضایتمندی خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و همه مردم انقلابی و ولایت‌مدار استان قم شود.
همچنین در این جلسه سرهنگ نعمت محسنی زرین، فرمانده ارشد نظامی ارتش در قم، بیان داشت: بر اساس ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح، مدیریت رژه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در اکثر استان‌های کشور و در استان قم با ارتش جمهوری اسلامی ایران است و در همین راستا بسترهای مورد نیاز برای برگزاری باشکوه رژه‌ فراهم شده‌است.
وی افزود: این رژه همچون سال‌های گذشته در صبح روز سی‌ویکم شهریورماه جاری در بلوار پیامبر اعظم(ص)‌ ترتیب خواهد یافت و در آن گوشه‌هایی از توانمندی‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مستقر در استان قم به نمایش گذاشته خواهد شد.
وی تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی نیز در کنار سایر نیروهای مسلح و اقشار مختلف ملت ایران در هفته دفاع مقدس برنامه‌های متنوع و گسترده‌ای را تدارک دیده‌است که در همین رابطه فرماندهان و افسران ارتش مستقر در استان قم با استفاده از ظرفیت‌های در اختیارشان با هدف تقویت خودباوری و معرفی نمادهای معنویت به تبیین دستاوردهای رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس خواهند پرداخت. 
استان قم بیش از ۶ هزار و ۹۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌ است؛ این استان همچنین ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و ۵۹۱ آزاده و بیش از ۴۰۰ شهید مدافع حرم دارد. 
جمعیت ایثارگری استان قم (شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های ایشان) حدود ۷۰ هزار نفر هستند.  

  • نویسنده :
  • منبع :