19 دی: معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی استان قم گفت: تعداد کل گذرنامه‌های مهر شده امسال ۳۸ هزار، تعداد کل گذرنامه‌های صادرشده ۸۸ هزار و تعداد کل برگه‌های گذر موقت صادرشده ۱۲ هزار عدد بوده است.
سرهنگ سید مجتبی اشرفی در گفت‌وگویی با اشاره به این‌که موضوع اربعین به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: فعالیت در این زمینه از مدت‌ها قبل و پیش از ماه محرم آغاز و جلسات مختلفی در این راستا برگزار شد.
وی با بیان اینکه طرح نوبت‌دهی اینترنتی به‌صورت پایلوت اولین بار در استان قم انجام شد، اضافه کرد: این طرح موجب شد تمرکز پلیس‌های +۱۰ حفظ‌شده و شهروندان نیز نوبت خود را اینترنتی اخذ کرده و کمتر معطل شوند.
وی ادامه داد: در سال‌های قبل شاهد تجمع افراد در مقابل دفاتر پلیس +۱۰ بودیم، اما امسال شاهد این تجمع به علت پراکندگی چگونگی تمدید نبودیم و کار شایسته‌ای انجام شد.
اشرفی با اشاره به این‌که امسال حجم زائرین اربعین بسیار بالا بود، بیان کرد: به همین دلیل اقدامات عادی در این حوزه جواب‌گو نبود و بحث گذرنامه‌های ویژه در دستور کار قرار گرفت.
وی با تاکید بر این‌که امسال شاهد حرکت جهادی بودیم، خاطرنشان کرد: از ۲۰ روز پیش از اربعین کارکنان اداره گذرنامه تا ۱۲ شب موضوعات را پیگیری کرده و پذیرای مردم بودند.
وی با اشاره به این‌که انجام امورات گذرنامه در مصلی قم حرکت خوبی بود، تصریح کرد: در مصلی شهروندان توانستند با حضور در این منطقه بدون معطلی خاصی گذرنامه خود را تمدید کنند.
معاون هماهنگی فرماندهی انتظامی استان قم با بیان این‌که امسال حجم زوار و مسافرین اربعین واقعا زیاد بود، خاطرنشان کرد: تعداد کل گذرنامه‌های مهر شده امسال ۳۸ هزار، تعداد کل گذرنامه‌های صادرشده ۸۸ هزار و تعداد کل برگه‌های گذر موقت صادرشده ۱۲ هزار عدد بوده است.

  • نویسنده :
  • منبع :