19 دی: مدیرعامل آتش‌نشانی قم گفت: در زمان حاضر ۲۴ ایستگاه آتش‌نشانی در شهر قم فعال است که مطابق با استانداردهای جهانی است .
عباس جعفری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: بر اساس استانداردهای بین‌المللی به ازای ۵۰ هزار نفر جمعیت، باید یک ایستگاه آتش‌نشانی فعال باشد که این امر در شهر قم انجام شده‌است.
وی اضافه کرد: قم نخستین کلان‌شهر کشور است که از لحاظ تعداد ایستگاه با استانداردهای بین‌المللی مطابق است.
وی ادامه داد: یک ایستگاه آتش‌نشانی در بلوار پیامبر اعظم(ص) در حال ساخت و یکی از بزرگ‌ترین ایستگاه‌های کشور است ؛ این ایستگاه آتش‌نشانی با امکانات بسیار گسترده و با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد می‌باشد که امیدواریم تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.
جعفری بیان کرد: بر اساس استانداردهای تعریف شده بین‌المللی، زمان رسیدن آتش‌نشان‌ها به محل حادثه چهار دقیقه است که خوشبختانه این زمان با افزایش تعداد ایستگاه‌ها در شهر قم، به استاندارد رسید.
به گفته وی، در زمان حاضر میانگین زمان رسیدن آتش‌نشان‌ها به محل حادثه در شهر قم حدود ۳ دقیقه و ۲۰ ثانیه است.
وی در ادامه گفت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قم بیش از ۱۰۰ نوع خدمات امدادی در حوادثی از جمله زلزله، ریزش ساختمان، سقوط در چاه، محبوس شدن در آسانسور، مبارزه با حیوانات وحشی و صید آن‌ها، حریق داخل خودرو و نجات افراد محبوس شده به همشهریان خدمات‌رسانی می‌کند.
هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی نام‌گذاری شده‌است.

  • نویسنده :
  • منبع :