19 دی: خطیب نماز جمعه قم گفت: یکی از پیام های فتنه اخیر مجهزشدن به بالاترین سلاح های نرم و سخت برای تقویت ارزش های دینی و معرفتی، قدرت سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی است، چراکه تمام مولفه های قدرت در ایجاد هراس در بین دشمنان موثر است.
آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم اظهار داشت: خانواده‌ها باید فرزندان خود را از فتنه و آشوب دور کنند و اجازه ندهند آنها دستاویز بدخواهان شوند.
وی با بیان اینکه فتنه اخیر از نظر گستردگی ضعیف تر از فتنه سال ۸۸ بود، یاد آور شد: از آنجایی که دشمنان خدا با دوستان خدا در جنگ و ستیز هستند، فتنه اخیر آخرین دست از این حوادث نخواهد بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دفاع موثر و ایجاد آمادگی در تمام ابعاد و مولفه های قدرت برای ایجاد هراس در دل دشمنان مصداقی از یک امر مقدس و مبتنی بر عقلانیت و آینده بینی است.
خطیب جمعه قم با بیان اینکه نیروی انتظامی در حوادث اخیر خوش درخشید، تصریح کرد: حافظان امنیت امروز مقتدر و قدرتمند هستند و اگر جایی بخاطر برخی مصالح عملکرد دیگری دارد نباید حمل بر ضعف آن شود.
سعیدی در ادامه اهمیت امیدآفرینی در جامعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: انتظار فرج بعنوان یکی از عبادات مهم نشان از اهمیت امیدآفرینی است، این چنین انتظاری همراه با پویایی و تلاش است و زحمت و رنج های امروز ملت ایران نیز به امید ظهور منجی عالم بشریت و توسعه قسط و نابودی بی عدالتی و ظلم است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جریان شناسی تاریخ صدر اسلام با اشاره به آیاتی از سوره توبه، ابراز داشت: ظواهر مادی و امکانات منافقین نباید مومنان را دچار تشکیک کند چراکه جمع آوری این اموال مایه رنج در دنیا و عذاب آخرت برای آنهاست.
سعیدی ادامه داد: منافقین بخاطر بی دینی و نفاق درونی اموال و تجهیزات خود را صرف شقاوت خود می کنند و به فرجام بدی گرفتار می‌شوند.
وی اظهار داشت: شیاطین و استکبار جهانی از طرق مختلف بخصوص فضای مجازی نقشه‌های شومی برای فرزندان ایران کشیده است، با بازگشایی مدارس امید می رود دانش آموزان با تعلیم و تربیت صحیح، توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :