19 دی: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: حوزه گردشگری کشور در طول سال‌های گذشته به دلایلی حال و روز خوشی نداشت و اکنون مانند یک بیمار است که همه باید برای بهبود شرایط این عرصه مهم کوشش کنیم زیرا حالِ خوب گردشگری به سایر بخش های جامعه هم سرایت می کند.
عزت الله ضرغامی روز سه‌شنبه با حضور در نود و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری وجود دارد، اظهار داشت: توجه به زیرساخت های حوزه گردشگری کشور با جذب سرمایه گذاران عاملی مهم است که می تواند این بیمار را از روی تخت بلند کند.
وی اظهار داشت: با تلاش های انجام شده تاکنون ۲۰ محور مهم از نظام مسائل وزارت گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی را احصا کرده ایم، که حوزه گردشگری از جمله این موارد است.
ضرغامی ادامه داد: رونق گردشگری می تواند در بخش های دیگر از قبیل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و علمی و امنیتی اثرگذار باشد و به ارتقای کمی و کیفی شاخص ها منجر شود.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد: ۱۲ مورد تفاهم‌نامه را با دستگاه های حاکمیتی، نیروهای مسلح و سازمانهای دولتی منعقد کردیم که امیدوارم در نهایت به ارتقا و توسعه زیرساخت های گردشگری منجر شود.
ضرغامی با اینکه تهران می‌تواند قطب گردشگری کشور باشد، اظهار داشت: در حالی که پارسال تنها ۲۰ درصد از مراکز قامتی پایتخت در ایام نوروز تکمیل ظرفیت شد اما این رقم امسال به مرز ۸۰ درصد رسید.
وی ادامه داد: در کنار ترویج گردشگری در تهران باید به زیرساخت آن از قبیل مهمانسراها توجه شود و با برنامه‌ریزی‌های مناسب به گونه ای عمل شود که ظرفیت این اماکن اقامتی تکمیل شود.
وی با اشاره به تصویب طرح گردشگری ارزان‌ قیمت اظهار داشت: تمام فاکتورهای این نوع از گردشگری احصا شده است و از این طریق می‌توان به جذب هرچه بیشتر مسافر و مهمان برای مارکز اقاماتی از جمله مهمانسراهای تهران اقدام کرد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: شهر تهران با همه مزیت هایی که در حوزه گردشگری دارد در عین حال مشکلات خاص خود را دارد و لازم است که نشاط به ساکنان این شهر تزریق شود زیرا مردم، شادی می خواهند و تمایل دارند که حال شان عوض شود.
وی خواستار اختصاص سهمیه تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر برای معرفی اماکن و جاذبه های گردشگری تهران شد و اظهار داشت: در کل کشور ۲۶ اثر جهانی وجود دارد که همه دنیا آن را می شناسند.
وزیر میراث فرهنگی همچنین بر ضرورت راه‌اندازی ۲ نوع گردشگری شهری و دانش‌آموزی به عنوان اقداماتی که می توانند بسیاری از مشکلات را برطرف کنند، شد.
وی با اشاره به راهپیمایی های اخیر ملت ایران در حمایت از نظام جمهوری اسلامی و تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت های موجود، عنوان کرد: همه طرفدار انقلاب، ولایت و ارزش‌های اصیل هستیم و از نظر سیاسی یکدست شده ایم.

  • نویسنده :
  • منبع :