19 دی: معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی از اجرای طرح ترویج فرهنگ استفاده از تخم مرغ در قم خبر داد.
منصور دیان اردستانی معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان قم طی سخنانی با اشاره به هفدهم مهرماه گرامیداشت روز جهانی تخم مرغ در استان قم اظهار کرد: به همین مناسبت برنامه‌ای به همت سازمان جهاد کشاورزی با همکاری اداره‌ کل آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و تعاونی مرغ تخم گذار به مدت سه روز در برخی از مدارس قم برگزار می گردد.
وی تصریح کرد: هدف این برنامه ترویج مصرف تخم مرغ با شعار "هر انسان سالم در هر روز می‌تواند یک تخم مرغ مصرف کند" است.
دیان اردستانی تأکید کرد: فرهنگ‌سازی و دانش‌افزایی انجام می‌شود تا دانش‌آموزان با ارزش تغذیه‌ای تخم مرغ آشنا شوند، از آنجایی که دانش‌آموزان سفیران خوبی برای ترویج فرهنگ تغذیه‌ای هستند، می‌توانند محور ارتباطی خوبی برای از مدرسه به خانه و بالعکس باشند.
معاون بهبود تولیدات دامی با اشاره اهمیت مصرف تخم مرغ گفت: قم با وجود ۱۰ میلیون قطعه مرغ تخم گذار و با تولید ۱۰۰ هزار تن در سال حدود ۱۳ تا ۱۵ درصد تولید کشور را عهده دار است.
گفتنی است؛ تخم مرغ از جمله مواد مغذی بوده که اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن در آن وجود دارد، بیش از پنج درصد تخم مرغ با پروتئین اشغال شده و تأمین‌کننده انرژی مورد نیاز زنان و مردان است و سه درصد انرژی یک مرد و چهار درصد انرژی یک زن در طول روز با خوردن تخم مرغ تأمین می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :