19 دی: معاون اول قوه قضاییه گفت: دیروز همه دانشجویان دستگیر شده دانشگاه صنعتی شریف آزاد شدند و هم اینک هیچ دانشجویی از این دانشگاه نیست که در زندان باشد.
حجت الاسلام محمد مصدق یکشنبه شب در حاشیه آیین‌ تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان بوشهر در مورد دستگیر شدگان مربوط به اغتشاش های اخیر افزود: از طریق دادستان کل کشور، رئیس قوه قضاییه و جلساتی که خودم در تهران داشته ام به دادگستری های سراسر کشور دستور داده شده است تا با سرعت همه این پرونده ها رسیدگی شود و افرادی که اغفال شده اند به طور خیلی سریع آزاد شوند.
وی یادآورشد: اما پرونده آن تعداد افراد معدودی که به طور مسلحانه آمدند و امنیت جامعه را به هم زدند یا بانک ها و اموال مردم را آتش زدند با قید فوریت رسیدگی و با صدور کیفر خواست به دادگاه ارسال شود و دادگاه هم فوق العاده وقت رسیدگی تعیین کند و تکلیف این افراد نیز روشن شود.
 معاون اول قوه قضاییه اظهارداشت: قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی به صورت منسجم برای رسیدن این قوه در طراز  اسلامی برنامه ریزی کرده است.
مصدق گفت: قوه قضاییه باید مظهر شجاعت و تامین آسایش مردم باشد.
وی افزود: امروز به صورت قاطع اعلام می کنم قوه قضاییه با برنامه در حال حرکت است و آمادگی دارد در محافل علمی برنامه های خود را مطرح کند، نخبگان، اساتید دانشگاه و حوزه و هر کسی که حرفی برای گفتن دارد آنرا نقد کند و ما نیز قدردان آنها خواهیم بود.

  • نویسنده :
  • منبع :