19 دی: سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، گفت: طرح «چله بهشت» در مساجد، مدارس و هیات های مذهبی همزمان با کنگره ملی شهدای استان قم آغاز به کار کرد.
حجت الاسلام سید احمد طباطبایی نژاد روز دوشنبه در حاشیه آیین رونمایی از پوستر طرح «چله بهشت» عنوان کرد: این طرح یکی از اقدام‌هایی است که در راستای گسترش مفهوم ایثار و شهادت بین شهروندان و آشنا شدن آنها با کنگره ملی شهدای استان قم انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: در این طرح، آیین های بزرگداشت ۴۰ شهید سرافراز استان قم به مدت ۴۰ روز تا اجلاسیه اصلی کنگره ملی شهدای استان قم در مساجد، مدارس و هیئات مذهبی استان با عنوان طرح «چله بهشت» برگزار می‌شود.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری قم گفت: هر مجموعه می‌تواند در این طرح برنامه‌هایی همچون یادواره شهید، شب شعر، بیان وصیتنامه شهید، ختم قرآن کریم برای شهید، مجالس روضه و مرثیه سرایی به نام شهید، روایتگری و اجرای گروه سرود و دیگر موارد را برگزار کند.
وی بیان کرد: امیداوریم با این طرح که از امروز به مدت ۴۰ روز تا برگزاری اجلاسیه اصلی کنگره ملی شهدای استان قم اجرا می‌شود، اتفاق خوبی در سطح استان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صورت گیرد.
گفتنی است در این آیین از پوستر طرح «چله بهشت» با حضور سردار محمدرضا موحد دبیرکل کنگره و فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع)، علی‌اکبر خوش‌گفتار مقدم رییس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم و جمعی از اعضای ستاد کنگره رونمایی شد.
دومین کنگره ملی ۶۰۹۰ شهید استان قم، ۲۶ آبان ماه امسال برگزار خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :