19 دی: سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم گفت: هیات داوران از میان ۳۵ قصه گو، روز سه شنبه برگزیدگان جشنواره استانی قصه گویی را اعلام کرد.
محمد غفاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با هفته ملی کودک، ۳۵ قصه گو در بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مرحله استانی قم در بخش های مختلف به رقابت پرداختند.
وی ادامه داد: این رقابت یکشنبه و دوشنبه ۱۷و ۱۸ مهر با شعار «قصه صدای زندگی» در خانه تاریخی زند قم برگزار شد.
وی بیان کرد: هیات ‌داوران مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور مهدی آرایی، سیده لیلا موسوی و احمد سلیمانی، قصه‌گویان برگزیده اول تا سوم مرحله استانی جشنواره را معرفی کردند.
غفاری افزود: در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها صدیقه یعقوبی با قصه «پسته خانم» هم چنین در بخش زنان و مردان ایمانه خلیلی با قصه «خاله پیرزن و خمره سرکه» به‌عنوان نفر اول، مریم کریمی با قصه «قطره طلایی» نفر دوم، آزاده روستا با قصه «دفتر خاطرات» نفر سوم و محمدرضا بابایی با قصه «تعویض در وقت اضافه» و مهین رئوف با قصه «کلبه‌ی امن ناامن» و لیلا فرخی  با قصه «مهدیار» شایسته تقدیر شدند.
وی گفت: در بخش دختران و پسران زهرا علئی با قصه «کلاغ خنزر پنزری» به‌عنوان نفر اول، ترنم رازقی با قصه «پادشاه زورگو» نفر دوم، پریسازمانی با قصه «پیرزن و چرخ فلک سوار» نفر سوم شناخته شدند و مینوفر رئوف با قصه‌ «آش آشتی» عنوان شایسته تقدیر را کسب کرد.
وی ابراز داشت: هیات ‌داوران بیست ‌و چهارمین جشنواره قصه‌گویی استان قم در بخش آئینی سنتی ویژه نوجوانان نازنین عبدلو با قصه «بیژن و منیژه» را به عنوان برگزیده و امیرمهدی علیزاده با قصه «گردآفرید» را شایسته تقدیر اعلام کردند.
غفاری یادآور شد: مرحله پایانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی هم زمان با شب یلدا در تهران برگزار می شود.

  • نویسنده :
  • منبع :