19 دی: مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: استقرار و فعالیت ۹ محصول تولیدی با رده آلایندگی بالای چهار در شهرک صنعتی سلفچگان قم ممنوع شده و احتمال می رود به زودی برخی صنایع دیگر نیز مشمول این ممنوعیت شوند.
سیدرضا موسوی مشکینی در جلسه کارگروه زیربنایی استان، با اشاره به تلاش استان برای جلوگیری از استقرار صنایع آلاینده در قم، خاطرنشان کرد: مصادیق این صنایع در قم شناسایی و مشخص شدند.
موسوی مشکینی با بیان اینکه جانمایی شهرک صنعتی سلفچگان از همان ابتدا اشتباه بوده است، گفت: به همین دلیل حساسیت بسیار زیادی در استقرار صنایع با رده آلایندگی بالای ۴ وجود دارد.
مدیرکل محیط زیست قم گفت: تولید قیر با روش هوادهی، تصفیه دوم روغن موتور با روش های قدیمی، شیرین سازی میعانات گازی، تولید و استقرار هیدروکربن های سبک و سنگین با روش های بازیافتی، استقرار اسید سولفوریک و تولید شمش سرب از باتری در شهرک صنعتی سلفچگان ممنوع است.
موسوی مشکینی خاطرنشان کرد: همچنین استقرار صنایع سنگ بری، گچ و آهک نیز در محدوده حریم شهری و محل سکونت مردم نیز ممنوع شده و احتمال دارد برخی صنایع دیگر نیز به این مصادیق افزوده شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی قم نیز بیان کرد: ۱۱ فقره سرمایه گذاری به مساحت ۱۶۲ هکتار از اراضی استان پس از عدم توانایی سرمایه گذاران در پیشبرد طرح های عمرانی خلعیت شده که چهار مورد از این بین در رابطه با احداث نیروگاه های خورشیدی بوده است.
محمدرضا حاجی رضا همچنین تصریح کرد: امسال افزون بر ۷ هزار تن محصول پسته در استان قم برداشت می شود که نشان از روند رو به توسعه این محصول باارزش است.

  • نویسنده :
  • منبع :