19 دی: رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: صنعت خودروسازی کشور به یک تحول بنیادین نیازمند است تا به مرور زمان، ذهنیتی که سال‌ها در ذهن مردم شکل گرفته، تغییر کند.
به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: همان‌طور که در صنعت موشکی و تسلیحات نظامی، با شعار “ما می‌توانیم”، توانستیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم، با نهادینه ساختن این شعار در صنعت خودروسازی نیز خواهیم توانست.
امام جمعه قم استفاده از ظرفیت دانش بنیان‌ها، به کارگیری استعدادهای درخشان و خلاق و ارتباط با دانشگاه‌ها را از عوامل ارتقاء صنعت خودروسازی در کشور عنوان کرد و گفت: مافیای خودروسازی باید از بین برود تا صنعت خودروسازی به سند افتخار کشور تبدیل گردد.
وی ادامه داد: استفاده و به کارگیری تجربیات سایر کشورها و خودروسازهای موفق نیز می‌تواند در پیشرفت این صنعت در کشور مؤثر واقع شود. 
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، رقابت را عامل پیشرفت صنعت خودروسازی کشور ارزیابی کرد و اظهار داشت: رقابت باعث پیشرفت خواهد شد، از آزاد شدن واردات خودرو استقبال کنید؛ چرا که فضای رقابتی می‌تواند سبب پیشرفت گردد.
وی گفت:‌ متأسفانه صنعت خودروسازی ما همچنان به دولت متکی است و به بلوغ لازم نرسیده است تا بتواند بدون سیاست‌های حمایتی از جمله وضع تعرفه‌های گمرکی برای خودروهای خارجی به فعالیت بپردازد.
وی با اشاره به آمار بالای تصادفات جاده‌ای منجر به مرگ اضافه کرد:‌ بخشی از آمار تلفات جاده‌ای مربوط به کیفیت پایین خودروهای داخلی یا عدم استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب است. حدود ۶۰ سال از تولد صنعت خودروسازی در کشور می‌گذرد؛ اما این صنعت به گونه‌ای که شایسته و بایسته رشد نکرده است و شاهدیم کشورهایی که هم زمان با ما خودروسازی را آغاز کرده اند، اکنون در دنیا حرفی جدی برای گفتن دارند.
مهدی خطیبی نیز در این دیدار گزارشی از پیشرفت‌ها و چالش‌های گروه صنعتی ایران خودرو در یک سال اخیر را ارائه کرد و از معرفی دو محصول جدید این شرکت در اردیبهشت ماه و شهریورماه سال آتی خبر داد.
  • نویسنده :
  • منبع :