19 دی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بر لزوم مراقبت بیشتر دانش آموزان و دانشجویان با توجه به شیوع آنفلوآنزا و قرار گرفتن در فصل پاییز تأکید کرد و گفت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی سبب جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری در مدارس و دانشگاه‌ها خواهد شد.
دکتر مهدی مصری فرارسیدن فصل پاییز و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: باید با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید تمهیدات لازم پیرامون سلامت و بهداشت دانش آموزان و دانشجویان متناسب با تغییر فصل در استان قم صورت پذیرد.
وی بر لزوم مراقبت بیشتر دانش آموزان و دانشجویان با توجه به شیوع آنفلوآنزا با توجه به قرار گرفتن در فصل پاییز تأکید و ابراز کرد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی سبب جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری در مدارس و دانشگاه‌ها خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه کرونا در سطح کشور و استان قم هنوز به صورت قطعی ریشه کن نشده اظهار کرد: استان قم در وضعیت زرد اپیدمی کرونا قرار دارد و با توجه به پیش رو بودن فصل سرد سال، امکان شیوع برخی بیماری‌ها به ویژه کرونا، عفونت‌های ویروسی و آنفلوآنزا وجود دارد.
وی بر لزوم رعایت بهداشت فردی، فاصله اجتماعی و عدم تجمع و استفاده از ماسک تأکید و تصریح کرد: از تمامی شهروندان درخواست می کنیم که مسائل بهداشتی را رعایت کرده و از انتقال ویروس جلوگیری کنند.
مصری تأکید کرد: درست است که واکسیناسیون کرونا در کل کشور انجام شده اما به صورت قطعی این بیماری ریشه کن نشده لذا از تمامی شهروندان به ویژه سالمندان، بیماران قلبی و کلیوی خواهشمندیم رعایت کامل شیوه نامه‌ها را داشته باشند تا با زدن واکسن بتوانیم از فصل پاییز و سرما به سلامت عبور کنیم.
دکتر محبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز گفت: با توجه به گسترش ویروس های فصلی و همچنین بیماری های تنفسی، لازم است که والدین در راستای گسترش نظارت های بهداشتی دانش آموزان خود نهایت دقت را داشته باشند.
وی در ادامه سخنان خود افزود: استفاده از ماسک و رعایت دستورات بهداشتی در مدارس مورد تاکید است و به مسئولان آموزش و پرورش استان نیز در این خصوص جلسات و گفتگوهایی را داشته ایم.
محبی گفت: میزان مراجعه به مراکز درمانی قم در حال افزایش است و اگر دانش آموزان هر گونه علائم سرماخوردگی دارند، نباید به مدرسه بروند تا دیگران را درگیر ویروس نکنند.

  • نویسنده :
  • منبع :