19 دی: سخنگوی کاخ سفید در تداوم رویکرد و سیاست‌های دوگانه دولت بایدن و در حالیکه به دنبال تحریم ایران به بهانه‌های گوناگون است مدعی شد که درهای دیپلماسی با ایران باز می‌ماند.
کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید عصر دوشنبه به وقت محلی با بیان این ادعا که "درهای دیپلماسی همیشه باز باقی می‌ماند"، مدعی شد اما اکنون "ما شاهد توافقی به این زودی نیستیم."
سخنگوی کاخ سفید در عین حال در تداوم هراس آمریکا از نفوذ منطقه‌ای ایران مدعی شد به مقابله با اقدامات ایران در منطقه و حمایت از نیروهای خود و در صورت لزوم استفاده از نیروی نظامی ادامه خواهیم داد.
این مقام دولت بایدن همچنان از ناآرامی‌ها در ایران پشتیبانی و ادعاهای آمریکا را تکرار کرد.
سخنگوی کاخ سفید درباره ادعای استفاده روسیه از پهپادهای ساخت ایران در جنگ اوکراین تهران را متهم به عدم صداقت کرد و مدعی شد ایران همچنان در این باره دروغ می‌گوید.
این مقام کاخ سفید همچنین ادعا کرد نیروهای روسیه در ایران در حال آموزش استفاده از پهپادهای ایرانی هستند.
این مقام دولت بایدن در ادامه فضاسازی‌ها برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران اذعان کرد دولت بایدن به تحریم تسلیحاتی ایران و روسیه ادامه خواهد داد.
پیش از این نیز، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تداوم فضاسازی های واشنگتن درباره ادعای ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه مدعی شد که این اقدام ادعایی نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است.
ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران ادعا کرد ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه و استفاده مسکو از آنها در جنگ علیه اوکراین، از جمله موارد نقض این قطعنامه است.
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود افزود که از ماه جولای درباره پهپادهای ایرانی که به روسیه فرستاده شدند، هشدار دادیم.
پاتل در ادامه فضاسازی و ادعاهای آمریکا تهدید کرد در اعمال تحریم علیه ایران و طرف‌های مشارکت کننده در انتقال پهپاد به روسیه تردید نخواهیم کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :