19 دی: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: براساس مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و به‌منظور حمایت از فعالان اقتصادی، به ۶۰ واحد تولید در قم، ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.
اکبر ابدالی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان داشت: درجلسه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که به صورت مستمر و در قالب نشست ستادی و حضور میدانی برگزار می‌شود،‌ مسائل واحدهای تولیدی فعال در قم به صورت مجزا و موردی بررسی و برای رفع مشکل آن‌ها، تصمیم‌های لازم گرفته می‌شود که از جمله‌ آن پرداخت تسهیلات بانکی به‌منظور تامین سرمایه مورد نیاز بهره‌برداران واحدها برای حفظ و ارتقا سطح تولیدشان است.
وی افزود: همچنین در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید پیرامون مشکل‌ برخی واحدهای تولیدی در زمینه‌های زیرساختی همچون تامین آب‌، برق و گاز و نیز مسائل اداری همچون موضوع بیمه و مالیات بحث و تبادل نظر می‌شود و در نهایت حمایت‌های لازم از سوی اعضای ستاد برای رفع مشکل فعالان اقتصادی به‌عمل می‌آید و همین نکته موجب تقویت جایگاه این ستاد در برنامه‌های اقتصادی استان شده‌است.
وی ادامه داد: در همین رابطه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در نیمه نخست سال‌جاری، هشت جلسه با ۱۲۹ مصوبه داشته‌است که از این میان ۸۸ مصوبه به طور کامل اجرا شده و ۳۷ مصوبه نیز در حال اجراست، همچنین چند مصوبه نیز اجرایی نشده که پیگیر به جریان افتادن و اجرای این مصوبه‌ها با همکاری دستگاه‌های متولی هستیم.
ابدالی در بخش دیگری از سخنان گفت: با حمایت دولت مسیر تعمیق بخشی به فعالیت‌های صنعتی در قم با جدیت دنبال می‌شود که در همین راستا از استقرار صنایع پاک،‌ پیشرفته،‌ کم‌آب‌بر و دارای سازگاری با شرایط اقلیمی و محیط زیست استان، استقبال و از سرمایه‌گذاری در حوزه‌های یاد شده حمایت خواهد شد.
در بخش صنعت قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :