19 دی: کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن به اتهامات بی‌اساس سفیر آلمان علیه کشورمان واکنش نشان داد و تصریح کرد که برلین باید از رفتار ریاکارانه خود شرمسار باشد.
سید مهدی حسینی متین سه‌شنبه شب با انتشار پیامی در توئیتر به کنایه از تاریخ جنایات آلمان نوشت که این کشور چظور «با آن سابقه، دم از مجازات یک ملت متمدن می‌زند.»
وی اتهامات طرف آلمانی درباره همکاری‌های تسلیحاتی ایران و روسیه در جنگ اوکراین را بی‌اساس خواند و خاطر نشان کرد:‌ روابط خارجی مشروع ایران با دیگر کشورها ارتباطی به دیگران ندارد.
کاردار سفارت کشورمان تاکید کرد: برلین باید از رفتار گذشته خود، عمل نکردن به تعهدات برجامی و ریاکاری شرمسار باشد.
این درحالیست که میگل برگر سفیر آلمان در انگلیس پیشتر با انتشار توئیتی، ادعاها درباره ارسال پهپادهای ایران به روسیه را تکرار کرده و نوشته بود: ایران باید به دلیل کمک به روسیه برای ایجاد وحشت در میان غیرنظامیان در اوکراین با پهپادهای کامیکازی خود با تحریم‌های بیشتر مجازات شود.
وی ادعا کرد که گزارش ها درباره اینکه ایران ممکن است به روسیه موشک هم فروخته باشد، نگران کننده‌ است.
اخیرا برخی اخبار تایید نشده‌ درباره همکاری‌های تسلیحاتی ایران و روسیه در جنگ اوکراین منتشر شده که بارها از سوی مقام های ایرانی رد شده است. ایران از ابتدای جنگ همواره سیاست اصولی و روشن خود را مبتنی بر بیطرفی فعال و مخالفت با جنگ و لزوم حل و فصل سیاسی اختلافات دو طرف و به دور از خشونت اعلام کرده‌ است، اما طرف‌های غربی با ارسال گسترده تسلیحات  نظامی مخرب، شعله های آتش جنگی را که آغاز کرده اند، شعله ورتر می کنند.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان پانزدهم مهرماه در تماس تلفنی با همتای فنلاندی تصریح کرد: علیرغم کمک‌های نظامی برخی کشورها به اوکراین، ما هیچگونه تسلیحاتی به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین ارسال نکرده و نخواهیم کرد، چرا که معتقدیم راه حل این بحران سیاسی است و هرگونه حمایت تسلیحاتی از طرفین، فرصت صلح را به تأخیر می‌اندازد.

  • نویسنده :
  • منبع :