19 دی: رییس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: بر اساس برنامه‌ تعیین شده، امسال ۸۸۰ هزار تُن سیمان در استان تولید و برای مصرف در صنعت ساختمان سازی به بازار عرضه خواهد شد.
جواد ناطق روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: سیمان از جمله مهمترین محصولات مورد نیاز در صنعت ساختمان سازی است و تولید هرچه بیشتر آن به اجرای سریع‌تر طرح‌های ساخت مسکن توسط دولت و بخش خصوصی در استان و کل کشور کمک شایانی می‌کند.
وی با اشاره به کیفیت بالای سیمان تولید شده در قم، افزود: با توجه به اهمیت تامین سیمان برای پیشبرد طرح‌های عمرانی به دنبال تقویت سطح کمی و کیفی تولید این محصول مهم در استان هستیم و در این رابطه از ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هرچه بیشتر استفاده خواهیم کرد.
وی ادامه داد: بخش صنعت قم طی سال‌های اخیر بر اساس طرحی جامع گسترش ظرفیت تولید محصولات راهبردی و مورد نیاز کشور را مورد توجه قرار داده و تلاش دارد در مسیر مقابله با تحریم‌های ظالمانه گام‌های موثری بردارد که نمونه‌ای از آن در ساخت محصولات مرتبط با صنعت ساختمان سازی همچون تولید قابل توجه سیمان قابل مشاهده است.
ناطق گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت قم برای عمق بخشیدن هرچه بیشتر به فعالیت‌های صنعتی در این استان برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده که از مهمترین آن‌ها ارتقا سطح کیفی محصولات و توجه تولید کنندگان به بازارهای جهانی برای افزایش حجم صادرات است.

  • نویسنده :
  • منبع :