19 دی: نمایشگاه صنایع‌دستی در محل نمایشگاه بین‌المللی استان قم با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و استاندار قم افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی استانداری قم، سید محمدتقی شاهچراغی پس از افتتاح نمایشگاه، از غرفه‌های برپاشده بازدید و با برخی از صاحبان صنایع به گفت‌وگو پرداخت.
استاندار قم در این گفت وگو بر لزوم ثبت آثار هنری فاخر در استان و استفاده از ظرفیت‌های هنرمندان قم تأکید کرد.
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز این بازدید بیان داشت: این نمایشگاه نخستین نمایشگاه صنایع‌دستی در استان قم است که امیدواریم در دوره‌های بعدی شاهد حضور گسترده‌تر استان‌های دیگر باشیم.
در این نمایشگاه آثار هنرمندان در زمینه های مختلف از جمله سفال‌گری، میناکاری، قلم‌زنی و انگشتر سازی در معرض دید عموم قرار گرفته‌است.
اثر هنری منبت قرآن کریم روی چوب با عنوان «جبرئیل» رونمایی شد
استاندار قم در حاشیه آئین افتتاحیه نمایشگاه صنایع‌دستی استان قم، از اثر هنری منبت‌کاری قرآن کریم روی چوب با عنوان «جبرئیل» رونمایی کرد.
وی پس از اطلاع از وضعیت این اثر هنری، تأکید کرد: باید از ظرفیت هنرمندان استان قم به بهترین شکل استفاده شود.
شاهچراغی خاطرنشان کرد: اثرات هنری این چنینی باید در قم ثبت‌شده و به بهترین شکل به آن‌ها پرداخته شود.
گفتنی است، این اثر هنری یک قرآن چوبی وزین به ابعاد ۳ متر در ۱.۵ متر شامل کلمه «الله» دو بال به نشانه حضرت جبرائیل، کعبه و گنبد و گلدسته مدینه و همچنین قرآن کریم که تمامی کلمات آن بر روی سنگ‌های عقیق مشهد حک‌شده بود، وجود دارد.
همچنین لازم به ذکر است، مراحل خلق این اثر طی دو دوره زمانی هفت ماه انجام‌ شده‌بود.
یادآور می‌شود، اثر منبت‌کاری «جبرئیل» پنجمین اثر قرآنی این گروه هنری بوده که تقدیم تولیت آستان مقدس امیرالمؤمنین(ع) می‌شود.
این نمایشگاه تا روز جمعه ۲۹ مهرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی استان قم واقع در اتوبان قم-تهران بعد از عوارضی هر روز از ساعت ۱۶ الی ۲۱ برپا است.
همچنین لازم به ذکر است، در این نمایشگاه هنرمندانی از دیگر استان‌های کشور از جمله خوزستان، زنجان، یزد، اصفهان و نیز حضور دارند.

  • نویسنده :
  • منبع :