19 دی: نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه خشم خود را از روابط رو به رشد جمهوری اسلامی ایران و روسیه ابراز داشت.
"یائیر لاپید" نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی در گفت وگو با شبکه روس زبان "آر تی وی آی" (RTVI) تلاش کرد تا سیاست کهنگی و همیشگی سران این رژیم در ایران هراسی را دنبال کرده و روابط ایران و روسیه را به زعم واهی خود "یک مشکل جدی برای جهان" معرفی کند.
لاپید در همین راستا مدعی شد: "روابط روسیه و ایران مشکلی جدی نه تنها برای اسرائیل، بلکه برای اوکراین، اروپا و سراسر جهان است."
او با تکرار اتهام های همیشگی تل آویو علیه جمهوری اسلامی ایران که نشان از ضعف و درماندگی رژیم صهیونیستی دارد، ادعا کرد: "ایران یک دولت تروریستی خطرناک است و مراودات روسیه با آن تمام جهان را به خطر می اندازد."
نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی همچنین در این مصاحبه که در تارنمای ارمنستانی نیوز باز نشر یافت، اتهام بی اساس برخی کشورهای غربی علیه ایران مبنی بر استفاده از پهپادهای ایرانی در درگیری در اوکراین را تکرار کرد.
لاپید که هم اکنون با تنش روز افزون در روابط با روسیه با توجه به جانبداری تل آویو از غرب در بحران اوکراین روبرو است، حمایت از اوکراین را در جهت حفظ منافع و تامین امنیت رژیم صهیونیستی دانست.
این درحالی است که "بنی گانتس" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز به تازگی گفته بود که این رژیم از اوکراین، ناتو و غرب حمایت می کند و در کنار آن می ایستد و "این چیزی است که در گذشته گفته ایم و امروز هم تکرار می‌کنیم."
گانتس همچنین در سایه ترس از واکنش مسکو مدعی شد که رژیم صهیونیستی "سامانه های تسلیحاتی به اوکراین نخواهد داد و سیاست حمایت از اوکراین از طریق کمک‌های بشردوستانه و انتقال تجهیزات دفاعی نجات‌بخش پیروی می‌کند".
او گفت: من قصد دارم بسته اضافی را بررسی و تصویب کنم و می خواهم تأیید کنم که اسرائیل به دلیل ملاحظات مختلف عملیاتی، سامانه های تسلیحاتی را به اوکراین تحویل نخواهد داد.
گانتس افزود: ما همچنان مانند گذشته به حمایت از اوکراین در چارچوب محدودیت های خود ادامه خواهیم داد.
روابط بین مسکو و تل آویو با شروع بحران اوکراین به سمت تنش روز افزودن حرکت کرده است زیرا تل آویو با گذر زمان از سیاست محتاطانه خود فاصله گرفته و آشکارتر در کنار بلوک غرب قرار گرفته و از اوکراین حمایت کرده است. پیش از این اخباری منتشر شد که شرکت های رژیم صهیونیستی سامانه های پدافند موشکی در اختیار کشورهای غربی قرار داده اند.
پس از تهدید روسیه در مورد ارسال سلاح توسط رژیم صهیونیستی به اوکراین، بنی گانتس از احتمال در اختیار قراردادن سامانه هشدار سریع به کی یف خبر داده و گفته بود: هرگز سلاحی به کی‌یف نخواهیم فروخت.

  • نویسنده :
  • منبع :