19 دی: استاندار قم با بیان این که شاهد استقبال گسترده مرم قم از نمایش فصل شیدایی بودیم گفت: در طول مدت‌زمان برگزاری نمایش، حدود ۲۰۰ هزار نفر از آن بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی استانداری قم، سید محمدتقی شاهچراغی در آیین اختتامیه نمایش بزرگ فصل شیدایی که در مجموعه غدیر قم برگزار شد، ضمن تقدیر از فعالان این نمایش، اظهار کرد: نمایش بزرگ فصل شیدایی در استان‌های بسیاری از کشور و حتی خارج از کشور نیز برگزار شده است.
وی با بیان اینکه این نمایش قرار بود سال ۹۸ در قم اجرا شود، عنوان کرد: شیوع ویروس کرونا موجب به تعویق افتادن کنگره ملی شهدای استان قم و درنتیجه برپایی این نمایش شد.
وی با تأکید بر اینکه حجم بالای بازدید از نمایش بزرگ فصل شیدایی پیام‌های مختلفی داشته است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین پیام آن این است که تمام اقشار جامعه پای دین و انقلاب مانده‌اند.
شاهچراغی با اشاره به اینکه برای برگزاری این نمایش حدود ۴ ماه تلاش شده است، تصریح کرد: در استان قم ظرفیت‌های ویژه‌ای بوده و آمادگی لازم برای برگزاری برنامه‌های مختلف در سال‌های آینده وجود دارد.
وی از برگزاری اجلاسیه‌های مختلف کنگره ملی شهدای استان قم یاد کرد و گفت: اجلاسیه نهایی کنگره ۶۰۹۰ شهید استان قم همزمان با سالروز شهادت شهید زین‌الدین برگزار خواهد شد که امیدواریم شاهد استقبال بالای مردم باشیم.
سینمایش بزرگ «فصل شیدایی» به کارگردانی سعید اسماعیلی، تهیه‌کنندگی علیرضا کوهفر و با روایت و نویسندگی رسالت بوذری در مجموعه نمایشگاهی غدیر واقع در انتهای شهرک قدس روبه‌روی کوه خضر نبی(ع) اجرا شد که ۱۵۰ هنرور در این نمایش نقش‌آفرینی کردند.
نخستین دوره کنگره ملی شهدای استان قم در سال ۱۳۷۳ با عنوان «کنگره شهید زین‌الدین» برگزار شد و پس از این تجربه موفق گرامیداشت یاد شهدا، یک دوره کنگره شهدا در استان‌های گوناگون کشور برگزار و دومین دوره کنگره شهدای کشور بار دیگر از قم و با عنوان «گرامیداشت یاد و خاطره ۶ هزار شهید استان قم» در آبان  امسال با شعار «قم، سرآمد شهادت و سرافرازی» برگزار خواهد شد. 
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ستاد کنگره ملی شهدای استان قم می‌توانند به تارنمای این ستاد به نشانی اینترنتی https://shohadayeqom.ir و یا دفتر آن به نشانی قم، خیابان شهیدان فاطمی (دورشهر)، کوچه ۱۷، پلاک ۱۷ مراجعه کنند و یا در قم با تلفن ۳۷۷۳۷۰۶۰ با پیش شماره ۰۲۵ تماس بگیرند.
استان قم بیش از ۶ هزار و ۹۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌ است؛ این استان همچنین ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و ۵۹۱ آزاده و بیش از ۴۰۰ شهید مدافع حرم دارد. 
جمعیت ایثارگری استان قم (شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های ایشان) حدود ۷۰ هزار تَن هستند.  

  • نویسنده :
  • منبع :