19 دی: معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش قم گفت: این استان با دارا بودن ۱۵۰ فضای ورزشی یکی از غنی‌ترین استان‌ها از نظر زیرساخت‌های تربیت‌بدنی در مدارس است.
مجتبی رمضان بیگی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: آموزش‌وپرورش قم قبل از استان شدن فقط یک زمین چمن و ۲ سالن ورزشی داشت، ولی هم‌اکنون این تعداد ۵۰ برابر افزایش یافته‌است.
وی اضافه کرد: سالن‌های ورزشی آموزش‌وپرورش قم شامل فضاهایی از جمله استخرهای سرپوشیده، زمین چمن، زمین ساحلی و کلاس‌های درس تربیت‌بدنی است که در داخل مدارس و یا جوار مدرسه احداث شده‌است.
به گفته وی، خانه ژیمناستیک اختصاصی آموزش‌وپرورش قم به نام شهید امجدی برای نخستین بار در شهر قم و در جوار دبیرستان امام صادق(ع) در حال تجهیز است که امیدواریم تا ۱۳ آبان ماه افتتاح شود.
رمضان بیگی بیان کرد: باید به موازات ساخت هر مدرسه، یک سالن ورزشی نیز ایجاد شود که این مساله در دستور کار وزارت آموزش‌وپرورش به‌عنوان متولی اصلی ساخت‌ها و سازها قرار دارد.
وی افزود: از سوی دیگر،‌ هر کجا مدرسه‌ای ساخته می‌شود و امکان ایجاد سالن ورزشی داشته باشد، از طریق خیران اقدام می‌شود؛ کلاس درس تربیت‌بدنی به‌صورت استاندارد تاثیرگذار است و کمک به رشد و توسعه همه‌جانبه دانش‌آموزان می‌نماید.
وی تصریح کرد: استان قم با وجود تمامی این ساخت‌وسازها در حوزه تربیت‌بدنی و ورزش، به دلیل مهاجرپذیر بودن و افزایش سالانه تراکم دانش‌آموزی، سرانه ورزشی کمی دارد.
معاون آموزش‌وپرورش قم افزود: با احتساب ۲۸۰ هزار جمعیت دانش‌آموزی، سرانه ورزشی هر دانش‌آموز در قم ۵۰ سانتی‌متر است که باید به سرانه یک مترمربعی که در کشور هدف‌گذاری شده است، برسیم.
به گفته وی، تقریبا در چند سال گذشته سالانه حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز به جمعیت دانش‌آموزی قم اضافه می‌شود؛ به همین علت هر چه سالن ورزشی و مدرسه‌ایجاد می‌شود، به لحاظ سرانه مورد نیاز به حدنصاب استاندارها نمی‌رسد.
وی تاکید کرد: نهضت همه‌جانبه می‌طلبد تا به همان اندازه که به ساخت کلاس‌های درس معمولی اولویت دادیم به کلاس‌های درس تربیت‌بدنی نیز اولویت دهیم تا در آینده نزدیک شاهد باشیم هر مدرسه‌ای در جوار یا داخل خود یک فضای ورزشی مناسب برای اجرای درس تربیت‌بدنی داشته باشد.
۲۶ مهر تا ۲ آبان ماه هفته تربیت‌بدنی و ورزش نام‌گذاری شده‌است.

  • نویسنده :
  • منبع :