19 دی: معاون سلامت و تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش قم با تاکید بر این‌که زدن ماسک به‌عنوان ارزان‌ترین و در دسترس‌ترین وسیله باید مورد توجه باشد، گفت: از لحظه ورود تا لحظه خروج از مدرسه دانش آموزان، کادر آموزشی و مدیریتی مدارس باید از ماسک استفاده کنند.
مجتبی رمضان‌بیگی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: قبل از بازگشایی مدارس، جلسه آموزشی برای مدیران مدارس در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد و اقداماتی از جمله ضدعفونی کردن واحدها در دستور کار قرار گرفت.
وی بیان کرد: در این راستا، بخشنامه ۱۲ بندی به واحدهای آموزشی ارسال شد و اولویت اول رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و رویکرد اصلی نیز الزام به استفاده از ماسک به دلیل تجمع در کلاس‌های درس است.
وی گفت: وضعیت شیوع آنفلوانزا در مدارس قم نگران‌کننده نیست و امیدواریم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی وضعیت به سطح مطلوب برسد.
رمضان بیگی افزود: با توجه به حضوری شدن کلاس‌های درس بعد از ۲۶ ماه، ویروس آنفلوانزا در مدارس شیوع پیدا کرده و روزانه تعدادی از دانش‌آموزان به دلیل ابتلا به آنفلوانزا در کلاس‌های درس حاضر نمی‌شوند.
وی اضافه کرد: شیوع ویروس آنفلوانزا به دلیل حضوری شدن کلاس‌های درس و تراکم دانش آموزان و از سوی دیگر رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی است.
وی با اشاره به این‌که در چند روز گذشته جلساتی نیز با مرکز بهداشت برگزار شد، ادامه داد: با توجه به طولانی بودن مدت ماندگاری دانش آموزان در کلاس‌های درس و همچنین سن دانش‌آموزان که خطر ابتلا را افزایش می‌دهد، بالاترین سطح رعایت بهداشت در جامعه باید مدارس باشد.
وی با بیان این‌که عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه به مدارس نیز تسری پیدا کرده است، تصریح کرد: دانش‌آموزان دختر موازین بهداشتی را به‌خوبی رعایت می‌کنند، ولی دانش‌آموزان پسر کمتر به این مسائل توجه دارند.
وی با تاکید بر تزریق واکسن آنفلوانزا، از والدین درخواست کرد: از فرستادن دانش آموزان بیمار به مدارس خودداری کنند تا مانع شیوع این ویروس در میان دانش آموزان دیگر شوند.
به گفته وی، امسال یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار خاص تجهیزات بهداشتی به واحدهای آموزشی ارسال شده است.


  • نویسنده :
  • منبع :