19 دی: یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا با اعلام اینکه واشنگتن نگران تعمیق روابط ایران و روسیه است، اعلام کرد که کشورش منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) خارج نمی‌شود.
دستیار معاون وزیر خارجه آمریکا در امور عراق، ایران و دیپلماسی عمومی، با اعلام اینکه واشنگتن قرار نیست عرصه را در خاورمیانه به نفع پکن، مسکو و تهران خالی کند، ادعا کرد که منافع آمریکا با موفقیت های خاورمیانه گره خورده است.
جن گاویتو در کنفرانسی با موضوع عراق در شورای آتلانتیک، با اشاره به اینکه آمریکا درک می کند که ایران یک شریک بسیار مهم برای عراق است، مدعی شد: ایرانی ها باید در هر دو مسیر مثبت باشند. تهدیدها و حملات مستمر گروههای همسو با ایران، به حاکمیت عراق ضربه می زند و به اعتماد مردم عراق به دولت خدشه وارد می کند.
این مقام آمریکایی با ادعای تعهدات بایدن برای بازدارندگی و مقابله با فعالیت های بی ثبات کننده ایران در غرب آسیا، به ناآرامی ها در ایران پرداخت و ادعا کرد که آمریکا همیشه در کنار مردم ایران برای دستیابی به حقوق اولیه و کرامتی که از آن محروم شده، خواهد ایستاد.
این دپیلمات ارشد آمریکایی همچنین با تکرار ادعای اینکه تحویل پهپادهای ایرانی به روسیه نشانه ای از عمیق تر شدن اتحاد روسیه و ایران است، نگرانی خود را نسبت به گسترش و تعمیق روابط تهران و مسکو اعلام کرد.
این مقام آمریکایی در ادامه مدعی سوء استفاده روسیه، چین و ایران از اختلافات مذهبی، سیاسی و قومی در عراق شد و ادعا کرد: واشنگتن همچنان نسبت به بغداد تعهد دارد من اینجا هستم تا بگویم که آمریکا جایی نخواهد رفت. مقابله با چالش های مشترکی در کنار مردم عراق به نفع آمریکا است.
  • نویسنده :
  • منبع :