19 دی: مدیرعامل شهرک صنعتی شکوهیه قم گفت: ظرفیت اشتغالزایی واحدهای تولیدی مستقر در این شهرک صنعتی بر اساس پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده بیش از ۲۸ هزار نفر است که این موضوع نشان دهنده جایگاه مهم شهرک صنعتی شکوهیه در زمینه تولید و اشتغال استان است.
نبی الله آمره‌ای روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: شکوهیه بزرگترین شهرک صنعتی استان قم و یکی از بزرگترین شهرک‌های صنعتی کشور به‌شمار می‌آید، مساحت شهرک از نظر اراضی در اختیار یک هزار و ۶۹۱ هکتار است که از این میان یک‌هزار و ۲۶۵ هکتار فاز عملیاتی است یعنی بسترهای لازم برای استقرار واحدهای صنعتی در آن وجود دارد و همچنین این روند ادامه می‌یابد.
وی افزود: مساحت زمین واحدهای صنعتی ایجاد شده در فاز عملیاتی شهرک،‌ ۷۹۵ هکتار است، عمده این اراضی صنعتی واگذار شده‌ که در نتیجه آن یک‌هزار و ۶۸۱ قرارداد تا پایان شهریورماه امسال منعقد شده‌است.
وی ادامه داد: از میان این قراردادها، یک‌هزار و ۱۷۵ طرح صنعتی به‌بهره‌برداری رسیده و به واحد صنعتی تبدیل شده‌است.
آمره‌ای تاکید کرد: انواع فعالیت‌های تولیدی در شهرک صنعتی شکوهیه قم جریان دارد و این شهرک به دلیل برخورداری از امکانات زیرساختی مورد نیاز صنعتگران،‌ همواره در معرض توجه سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی قرار دارد.
وی بیان داشت: علاوه بر امکانات زیرساختی، شهرک صنعتی شکوهیه قم در موقعیت جغرافیایی مناسبی قرار گرفته و به عمده راه‌های ارتباطی کشور و همچنین بزرگترین بازارهای مصرف داخلی،‌ دسترسی دارد.
در بخش صنعت قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :