19 دی: استاندار قم تاکید کرد که تعرض به منابع ملی تحت هیچ شرایطی پذیرفتنی نیست و اگر خلافی صورت گرفته باید رسیدگی شود.
به گزارش روابط عمومی استانداری قم، سیدمحمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری شهرستان کهک که در روستای فردو برگزار شد، در خصوص مشکل تعرضات به اراضی ملی، اظهار کرد: باید جلسه‌ای با مدیریت معاونت سیاسی استانداری و با حضور دستگاه های ذیربط برگزار و این موضوع پیگیری شود.
وی با بیان اینکه تعرض به منابع ملی تحت هیچ شرایطی پذیرفتنی نیست، مطرح کرد: اگر زمینی خلاف واقع واگذار شده است باید در این جلسه پیگیری شود.
استاندار قم با اشاره به اینکه باید موضوع چاه‌های غیر مجاز این بخش نیز بررسی شود، عنوان کرد: در راستای این مسائل غیرمجاز باید هر نهادی که وظیفه‌مند است متناسب با دستورات قضایی اقدام کند.
وی با تاکید بر اینکه برای تامین آب این شهرستان باید یک مدل ویژه‌ای طراحی شود، خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی نیز مسئولیت لایروبی از سد این منطقه را نیز از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی و یا تهاتر با نفت برعهده بگیرد.
شاهچراغی با اشاره به اینکه باید میزان کسری آب منطقه در تامین آب مشخص شود، تصریح کرد: اگرچه مشکلاتی در حوزه آب در سطح ملی وجود دارد، ولی مجموعه مدیریت استان عزم لازم برای رفع مشکلات در روستاها و بخش‌های مختلف را دارد.
وی با بیان اینکه نیازمند همراهی و همکاری مردم نیز در حوزه آب هستیم، یادآور شد: برداشت آب غیرمجاز در روستاها و استفاده از آب پشت کنتور به ضرر همه است.
استاندار قم با اشاره به اینکه مسئولیت قانونی جلوگیری از این تخلفات با آبفا است، ابراز کرد: مردم، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها نیز در این حوزه باید کمک کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :