19 دی: آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید با صدور پیامی حمله تروریستی در حرم شاهچراغ شهر شیراز را محکوم کرد.
در این پیام آمده است: حادثه دد منشانه و دور از انسانیت که در شب پنجشنبه در حرم مطهّر احمد بن موسی الکاظم شاه چراغ (ع) رخ داد، ایران اسلامی را در غم و حزن فرو برد، انسان های بی خبرِ از خدا و دور از انسانیت در مکان مقدس، جمعی از مردان و زنان و کودکان را که مشغول راز و نیاز بودند با سلاح گرم به شهادت رساندند و از این طریق وجدان شیطانی مسببان خود را راضی ساختند.
در ادامه این پیام آمده است: این حادثه می‌تواند برای آن دسته از معترضانِ غفلت زده ماه اخیر، زنگ بیدار باش باشد، که نتیجه آن کارهای کودکانه و حساب نشده، همین نوع حوادث است.
آیت الله سبحانی در پیام آورده است: اینجانب مراتب تسلیت خود را از صمیم دل به اهالی محترم شیراز و سایر هم میهنان و خانواده های داغدیده تقدیم کرده و برای همگان صبر جمیل و اجر جزیل از خداوند متعال خواهانم و همچنین برای روح شهداء حرم مقدس از خداوند متعال طلب رحمت و علوّ درجه خواهانم.
غروب روز چهارشنبه (۴ آبان ۱۴۰۱) فردی مسلح با حمله به نمازگزاران در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز ۱۵ نفر از جمله چند زن و کودک را به شهادت رساند و بنا بر آخرین اعلام مسئولان استان فارس، ۲۶ نفر را مجروح کرد.
در استان فارس سه روز عزای عمومی اعلام شده است.
مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهدای این حادثه روز شنبه (۷ آبان ۱۴۰۱) باحضور باشکوه اقشار مختلف مردم در شهر شیراز برگزار و برخی از آن‌ها در حرم مطهر شاهچراغ به خاک سپرده خواهند شد.

  • نویسنده :
  • منبع :