19 دی: نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی از رئیس‌جمهور خواست که همانگونه که با بزرگواری با پدر مرحومه امینی تماس گرفته و دلجویی کرده است، از خانواده‌های جانباختگان زاهدان نیز دلجویی کند.
معین الدین سعیدی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) گفت: این حادثه دست حقوق بشری غربی‌‎ را رو کرد.
وی در ادامه عنوان کرد: من از استان سیستان و بلوچستان می‌گویم؛ سرزمین خردسال‌ترین شهید جنگ تحمیلی که از دیار نیکشهر بود؛ سرزمینی که به جهت عقب‌ماندگی تاریخی - علیرغم خدمات بی بدیل نظام - همچنان در همه شاخص‌های توسعه انسانی، محروم‌ترین منطقه کشور است.
نماینده مردم چهابهار با بیان این‌که «استان سیستان و بلوچستان در دسترسی به آب شرب، سرانه فضای ورزشی، اجرای طرح هادی، تخت بیمارستانی، تعداد پزشک و معلم، شاخص راه روستایی و بزرگراهی رتبه آخر کشور را دارد»، بیان کرد: اما با وجود این چالش‌ها به تعبیری مردمان این تنگه احد نظام و این گنج پنهان، همواره مرزبان کشور بوده‌اند و به اجنبی اجازه دخالت نداده‌اند و تمام دسایس دشمن را در تفرقه افکنی خنثی کرده‌اند. اما حال مردمان استان این روزها خوب نیست، هشتم مهر 1401 حوادث هولناکی اتفاق افتاد که دل همه دلسوزان میهن را به درد آورد. از یک سو شهادت تعدادی از بهترین مدافعان امنیت و تخریب اموال عمومی، و جان باختن جمعی از نمازگزاران بی‌دفاع که بعد از ادای فریضه نماز جمعه از مصلی زاهدان بر می‌گشتند، آنانی که هیچ نقشی در اغتشاش و حمله به کلانتری نداشتند.
وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: همه نمایندگان مجمع استان سیستان و بلوچستان با توجه به حساسیت شرایط کشور، صرفا در چهارچوب اهرم‌ های قانونی نسبت به پیگیری این موضوع اقدام کردند و برای جلوگیری از ایجاد التهاب حتی یک مصاحبه نکردند. جلسات متعددی با رئیس جمهور، رئیس انقلابی مجلس، وزیر کشور، وزیر اطلاعات و اعضای کمیسیون امنیت ملی داشتیم و امروز نیز از مردم می‌خواهیم با حفظ آرامش خود، بهانه به دست معاندین ندهند. بعد از آن حادثه تلخ نیز آیت الله محامی و شیخ الاسلام مولوی عبدالحمید طی بیانه ‌های آرامش بخش و وحدت آفرین، ضمن تاکید بر استیفای حق مردم، آنها را به آرامش و پرهیز از حضور در خیابان دعوت کردند.
وی افزود: مردمان این استان سنی و شیعه، سیستانی و بلوچ، هیچ مشکلی باهم ندارند و آنان که چشم دیدن این وحدت را ندارند به تعبیری یا سنی آمریکایی یا شیعه انگلیسی هستند. آیا نباید آن‌ها شهید تلقی شوند؟ آیا نباید از خانواده‌های آن‌ها دلجویی شود؟
نماینده مردم چابهار یادآور شد: از رئیس‌جمهور خواستیم همانگونه که با بزرگواری از نیویورک با پدر مرحومه امینی تماس گرفته و دلجویی کردند، از خانواده‌های جانباختگان زاهدان نیز دلجویی کنند.
وی گفت: تلخی این فاجعه به جای خود، برخی به جای التیام، نمک به زخم مردم پاشیدند و از الفاظ اغتشاشگر و تجزیه‌طلب استفاده کردند. مردم سیستان و بلوچستان به گواه تاریخ نه اغتشاشگر و نه تجزیه‌طلب هستند. ما اگر جان‌مان هم برود از اسلام و ایران عدول نخواهیم کرد.
عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با بیان این‌که «در دشمنی دشمنان و کینه‌توزی معاندین تردیدی نیست»، گفت: کار دشمن دشمنی است، اما بی تدبیری ما چقدر به این چالش ‌ها تاثیرگذار بوده است؟
وی در پایان خطاب به رئیس جمهور گفت: تا دیر نشده تدبیر کنید، اما دشمنان این ملت نیز بدانند که مردم استان با حفظ وحدت فردای بهتر برای فرزندان خود رقم خواهند زد.

  • نویسنده :
  • منبع :