19 دی: مسوول بسیج دانش‌آموزی قم گفت: ۱۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی در این استان تدارک دیده شده که اجرای آن در مدارس استان آغاز شد.
سرهنگ علی‌اکبر شفیعی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: عطرافشانی قبور مطهر شهدا، اهدای ۶۷۰ بسته لوازم‌التحریر ایرانی اسلامی به دانش‌آموزان نیازمند مناطق جعفریه، کهک و دستجرد، دیدار با خانواده شهدای دانش‌آموز و امنیت، اجرای سرود در مدارس، تبلیغات محیطی و فرهنگی، مسابقات فرهنگی و هنری، به صدا درآمدن زنگ استکبار ستیزی در مدارس و شرکت در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳آبان از جمله برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در قم است.
وی اضافه کرد: برپایی ایستگاه نقاشی و نمایشگاه پوستر، نشست با مربیان آمادگی دفاعی و صالحین، تشکیل هیات اندیشه‌ورز فاطمی، اجرای برنامه «یک روز خوب و یک حس خوب» در همه مدارس استان با هدف حضور در گلزار شهدا و اجرای برنامه‌های روایت گری و سبک زندگی شهدا و سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه توسط یکی از دانش‌آموزان در همه مناطقی که نماز جمعه برگزار می‌شود از دیگر برنامه‌های هفته جاری است.
وی، نشست‌های بصیرتی و کارگاه سواد رسانه را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان و بیان کرد: ۱۲ آبان ماه امسال یادواره یک‌هزار شهید فرهنگی و دانش‌آموز با سخنرانی امیر پوردستان رییس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران بعد از نماز مغرب در امامزاده سید علی(ع) برگزار خواهد شد.
شفیعی ادامه داد: برای شرکت در راهپیمایی ۱۳ آبان دانش‌آموزان ۹ صبح در صحن پیامبر اعظم(ص) درب شماره ۸ حرم حضرت معصومه(س) تجمع و به سمت مصلای قدس حرکت می‌کنند.
وی ادامه داد: در ۱۴ آبان ماه امسال نیز به‌طور هم‌زمان یک هزار و ۴۸۱ یادواره در مدارس استان برگزار خواهد شد که در راستای کنگره ملی شهدای استان قم می‌باشد.
وی به برگزاری ۲ پویش «ایران قوی» و «دنیای بدون استکبار» اشاره و بیان کرد: برای پویش «ایران قوی» دانش‌آموزان می‌توانند با گرفتن عکس سلفی دسته‌جمعی، خانوادگی و یا انفرادی در راهپیمایی ۱۳ آبان ماه با پرچم ایران در این مسابقه شرکت کنند و آثار خود را تا پایان آبان ماه به آدرس @parvareshi۵ در سامانه شاد ارسال کنند.
مسوول بسیج دانش‌آموزی قم افزود: برای شرکت در پویش «دنیای بدون استکبار» نیز دانش‌آموزان باید به ۲ سوال «عامل قتل‌عام دانش‌آموزان یمنی، عراقی، افغانستانی و فلسطینی چه کسانی هستند؟ فاصله کشور آمریکا با جمهوری اسلامی ایران چند کیلومتر است و در منطقه غرب آسیا به دنبال چیست؟» به ۲ صورت کلیپ ۹۰ ثانیه‌ای یا مکتوب تا پایان آبان ماه به حوزه‌های مقاومت بسیج ارسال کنند.
وی با بیان این‌که رسالت اصلی سازمان بسیج دانش‌آموزی کمک به امر تربیت در آموزش‌وپرورش در چارچوب سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است، گفت: در این راستا دوره‌هایی برای معلمان و دانش‌آموزان با هدف تربیت نسل جوان، مومن و انقلابی برگزار شد که تمام برنامه‌ها مدرسه محور است.
به گفته وی،‌ ۲۹۵ هزار دانش‌آموز در مدارس استان قم تحصیل می‌کنند که دوسوم عضو بسیج دانش‌آموزی هستند؛ ‌۸۰۰ واحد مقاومت بسیج،‌ ۱۶۰ بسیج دانش‌آموزان پیشگامان(متوسطه دوم) و ۸ حوزه بسیج دانش‌آموزی در این استان فعال است.
از ۶ تا ۱۳ آبان‌ماه هفته بسیج دانش‌آموزی نام‌گذاری شده است؛ شعار امسال هفته بسیج دانش‌آموزی، «ایران قوی» است.
  • نویسنده :
  • منبع :