19 دی: وزیر حمل و نقل لبنان دوشنبه شب گفت که روسیه به این کشور گندم و سوخت خواهد داد.
به گزارش المیادین، «علی حمیه» در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت که این کشور ۱۰ هزار تن سوخت برای نیروگاه‌های برق لبنان ارسال خواهد کرد.
وزیر حمل و نقل لبنان افزود: روسیه همچنین ۲۵ هزار تن گندم به لبنان می‌فرستد و طی چند روز آینده جزئیات این اقدام روسیه را اعلام خواهیم کرد.
پیش تر دیمیتری پاتروشف وزیر کشاورزی روسیه در حاشیه نشست اقتصادی سن پترزبورگ گفته بود که گندم روسیه در بازار جهانی مثل سال‌های گذشته عرضه خواهد شد ولی بر خلاف سال‌های گذشته تنها برای کشورهای دوست گندم وجود دارد.
از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که مشارکت این کشور در توافقنامه صادرات غلات با اوکراین پس از هدف قرار گرفته شدن سواستوپول با پهپاد به حالت تعلیق در آمده است.
مقام‌های شهر بندری «سواستوپول» واقع در کرانه دریای سیاه و جنوب غربی «کریمه» اعلام کردند که پس از حمله پهپادی صبح روز شنبه به کشتی‌های ناوگان دریای سیاه روسیه، کشتی‌گاه این شهر به طور موقت مسدود شد و کشتی‌ها و قایق‌ها قادر به عبور از طریق این خلیج نبودند.
وزارت دفاع روسیه در این خصوص گفته است که اوکراین، ‌۱۶ پهپاد را برای حمله به کشتی‌های ناوگان دریای سیاه روسیه ارسال کرده و ردیاب‌های پرواز، یک پهپاد جاسوسی آمریکا را بر فراز دریای سیاه در نزدیکی کریمه در حال پرواز نشان داده است.
 بنا بر گفته وزارت دفاع روسیه تمامی پهپادهای ارتش اوکراین که برای هدف قرار گرفتن کشتی‌های روسیه اعزام شده بودند، منهدم شدند.

  • نویسنده :
  • منبع :