19 دی: هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید ادعاهای ضد ایرانی درباره نقش تهران در جنگ اوکراین را تکرار و از دستیابی احتمالی روسیه به موشک های زمین به زمین ابراز نگرانی کرد.
جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی دولت بایدن عصر سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران با تکرار ادعاهایی که تهران به شدت آن را رد کرده است، مدعی شد: مشخص است که ایران در حال حمایت از تلاش های روسیه در جنگ اوکراین است. 
این مقام کاخ سفید در تداوم فضاسازی های ضد ایرانی در جنگ اوکراین ادامه داد همچنان نسبت به احتمال انتقال موشک های زمین به زمین ایرانی به روسیه نگران هستیم.
این مقام آمریکایی بلافاصله اذعان کرد: هنوز چنین اتفاقی نیفتاده اما این موضوع باعث نگرانی ماست.
جان کربی در ادامه این فضاسازی های ضد ایرانی مدعی شد این کار نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است و برای مقابله با این اقدام احتمالی گزینه های زیادی داریم و به همراه شرکای خود در سازمان ملل اقدامات لازم را برای مقابله با آن بررسی خواهیم کرد.
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید در عین حال مدعی شد واشنگتن به دنبال درگیری با روسیه نیست بلکه خواستار راه‌حلی برای حل بحران اوکراین است. 
وی ادعا کرد واشنگتن راه‌حل مذاکره برای حل بحران اوکراین متعهد است اما به موفقیت آندر میدان جنگ نیز کمک خواهد کرد.
غرب به رهبری آمریکا از ماهها پیش همزمان با تشدید تنش ها در جنگ اوکراین، ادعاهایی ضد ایرانی را مطرح کرده که تهران آن را قاطعانه رد می کند. آمریکا ابتدا ادعای ارسال پهپادهای ایرانی را مطرح کرده و مدتی است ادعای انتقال موشک های زمین به زمین از سوی ایران به روسیه برای استفاده در این جنگ را مطرح می کند.

  • نویسنده :
  • منبع :