19 دی: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به اینکه محیط‌زیست یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های صدور مجوز در استان است، گفت: به‌هیچ‌عنوان اجازه نخواهیم داد، صنایع آلاینده و آلوده در استان قم آغاز به‌کار کنند.
به گزارش روابط عمومی استانداری قم، ابراهیم معتمدی در جلسه کارگروه مدیریت پسماند با بیان اینکه قانون حوزه پسماند باید رعایت شود، مطرح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت موظف است ظرف مدت یک‌ ماه تمام تولیدکنندگان را مجبور به تکمیل خوداظهاری در سامانه مدیریت پسماند کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به اینکه در بحث قیمت نیز باید حداقل قیمت تعیین و بقیه توافق بخش خصوصی باشد، عنوان کرد: باید تکلیف تمام تولیدکنندگان در سامانه پسماند مشخص شود.
وی ادامه داد: برخی از واحدها حتی اگر پسماند ندارند نیز باید در سامانه اظهار کنند که این واحد پسماند ندارد، ولی اگر این واحد اطلاعات را اشتباه وارد کرده باشد، سازمان محیط زیست نظارت لازم را انجام خواهد داد.
معتمدی با تاکید بر اینکه باید کنترل واحدهای صنعتی به درستی انجام شود، خاطرنشان کرد: باتوجه به اهمیت محیط زیست باید جلسات این کارگروه در فاصله زمانی کمتری برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه سمت شرق جمکران فرصتی برای تبدیل شدن به سایت نخاله است، تصریح کرد: باتوجه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن باید سایت موجود در محله پردیسان به سمت شرق جمکران تغییر مکان پیدا کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم اضافه کرد: منابع طبیعی و شهرداری بازدیدی از محل‌های مورد نظر تخلیه نخاله منابع طبیعی داشته باشند و در جلسه آینده نتیجه این بازدیدها ارائه شود.
وی افزود: به دلیل فعالیت‌های کوره‌های آجرپزی، برداشت شن و ماسه و برخی از معادن شاهد ایجاد گودال‌های عمیقی در زمین‌هایی هستیم که می‌توان از این گودال‌ها برای سایت تخلیه نخاله استفاده کنیم.


  • نویسنده :
  • منبع :