19 دی: یک گروه هکری طرفدار روسیه مسئولیت حمله ادعایی به بخشی از وب‌سایت پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در این هفته را بر عهده گرفت.
نیوزویک دوشنبه شب نوشت، گروه هکری «کیل نت» پستی را در کانال تلگرام خود به اشتراک گذاشت که مدعی حمله به سایت پلیس آمریکا شد.
شرکت امنیت سایبری Better Cyber ‌دوشنبه در توییتی اعلام کرد که صفحه اف بی آی پس از حمله DDoS غیرقابل دسترسی شده البته اکنون این مشکل رفع شده است.
شرکت شبکه‌ای سیسکو گفت، حملات DDoS به نحوی پیچیده طراحی شده است تا شبکه را با ترافیک غیر ضروری پر کنند و دسترسی به یک وب سایت را دشوار یا غیرممکن کنند.
این شرکت فناوری اطلاعات افزود، ۳۳ درصد از حملات DDoS یک ساعت طول می‌کشد در حالی که ۶۰ درصد آنها کمتر از یک روز کامل و ۷درصد نیز یک ماه طول می‌کشد.
این حمله یک ماه پس از آن رخ می‌دهد که کیل نت ادعا کرد، حملاتی را به وب سایت‌ فرودگاه‌های آمریکا از جمله فرودگاه بین‌المللی شیکاگو اوهار و فرودگاه بین‌المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا انجام داده است. اما بر اساس گزارش‌ها، هیچ عملیات فرودگاهی تحت تأثیر این حملات نرم افزاری قرار نگرفته است.
چندین وب‌سایت دولتی آمریکا توسط این گروه طرفدار روسیه در اواسط مهر نابود شدند. در مرداد ماه هم این گروه یک حمله سایبری علیه شرکت لاکهید مارتین پیمانکار دفاعی آمریکایی انجام داد.
بنا به گزارش نیوزویک، حملات اخیر در بحبوحه تیرگی روابط آمریکا و روسیه رخ داده است.


  • نویسنده :
  • منبع :