19 دی: وزارت خزانه داری آمریکا در ادامه سیاست های خصمانه این کشور در قبال ایران، از اعمال تحریم های جدید علیه تهران خبر داد.
به گزارش الجزیره، وزارت خزانه داری آمریکا در ادامه سیاست‌های ضد ایرانی این کشور، از اعمال تحریم‌های جدید علیه تهران خبر داد.
بر اساس این گزارش، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که تحریم‌های جدید علیه ایران، آنچه را که این وزارتخانه «عوامل تولید و انتقال پهپادهای ایران به روسیه» مدعی شد را هدف قرار داده است.
شرکت تحقیقات صنایع هوایی شاهد، شرکت‌های اماراتی «ساکسس ایویشن» و «آی‌جت گلوبال» با ادعای تولید و تسهیل انتقال پهپادهای ایران جزو این فهرست قرار گرفته‌اند.
طبق اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، شرکت روسیه ای «واگنر»، نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و صنایع هوایی قدس نیز طبق فرمان اجرایی شماره ۱۴۰۲۴ به فهرست تحریم ها افزوده شدند.
همچنین دو شهروند روس که ادعا شده در تحویل پهپادهای ایران به شرکت واگنر دخیل بوده اند، در فهرست سیاه قرار گرفتند.

این در حالی است که هم مسکو و هم تهران به دفعات تبادل تسلیحات در بحبوحه عملیات نظامی روسیه در اوکراین را تکذیب کرده‌اند. حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران تاکید کرده که تهران پیش از آغاز جنگ اوکراین، «تعداد اندکی پهپاد» برای روسیه تأمین و در عین حال ادعاها درباره اینکه تهران برای مسکو موشک ارسال کرده را قویاً تکذیب کرد.

روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) با اشاره به ناکامی کی‌یف در اجرای توافق‌نامه‌های «مینسک» نیروهای خود را به اوکراین اعزام کرد. توافق‌نامه مینسک با هدف اعطای جایگاه ویژه به جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک در داخل قلمرو اوکراین، طراحی شد و برای نخستین بار در سال ۲۰۱۴ با میانجی‌گری آلمان و فرانسه میان طرفین به امضا رسید.

کرملین در فوریه ۲۰۲۲ جمهوری‌های دونباس را به عنوان دولت‌های مستقل به رسمیت شناخت و از اوکراین خواست تا به طور رسمی خود را کشوری بی‌طرف اعلام کرده و هرگز به هیچ ائتلاف نظامی غربی به ویژه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ملحق نشود.

  • نویسنده :
  • منبع :