19 دی: فرماندار آبدانان گفت: تعدادی از ادارات دولتی و نهادهای انقلابی در مرکز بخش کلات مورموری این شهرستان مورد تعرض اغتشاشگران قرار گرفتند.
یدالله حاتمی شامگاه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شامگاه امروز جمعی از اغتشاشگران با تجمع غیرقانونی در خیابان های شهر مورموری و سردادن شعارهای نامتعارف به اماکن عمومی و ادارات دولتی حمله کردند.
وی افزود: این افراد که تعدادشان بالغ بر ۱۵۰ نفر بود با استفاده از مواد آتش زا قسمت هایی از ساختمان بخشداری، شهرداری، بانک های عامل، جهاد کشاورزی و اداره پست مورموری را به آتش کشیدند.
وی اضافه کرد؛ نیروهای امنیتی و انتظامی به منطقه اعزام و هم اکنون آرامش و امنیت نسبی در شهر مورموری برقرار است.
گفتنی است پنجشنبه هفته گذشته نیز اغتشاشگران مسجد جامع آبدانان را به آتش کشیده و به تعدادی از بانک های عامل خسارت جدی وارد کردند.
همچنین محمدسبحان حسنی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام نیز شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عصر امروز تعدادی از اغتشاشگران به بانک ها، ادارات این شهرستان با پرتاب کوکتل مولوتوف حمله کرده و این اماکن را آتش زدند.
وی با اشاره به استقرار نیروهای انتظامی و مدافع امنیت در شهر مورموری، افزود: با حضور نیروهای انتظامی و امنیتی هم اکنون آرامش کامل در شهر مورموری برقرار و اوضاع این شهر تحت کنترل است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با اشاره به دستگیری تعدادی از اغتشاشگران در شهر مورموری، یادآور شد: عوامل اصلی وقایع امروز شهر مورموری شناسایی شده اند و اقدامات لازم برای دستگیری این افراد انجام شده است.
حسنی با بیان اینکه هیچ گونه اسلحه ای از ساختمان سپاه مورموری به سرقت نرفته است، یادآور شد: تعدادی از عوامل اغتشاشگر برای ایجاد بی نظمی و ناامنی در شهر مورموری برنامه ریزی کرده بودند که قبل از هرگونه اقدام دستگیر شدند. 
وی در خصوص برخی حوادث در شهر سرابله گفت: تعدادی از عوامل اغتشاشگر عصر امروز نیز با استفاده از چند دستگاه خودرو و پرتاب کوکتل مولوتوف قصد آتش زدن یکی از بانک های این شهر را داشتند که با حضور به موقع عوامل آتش نشانی آتش سوزی در همان مراحل اولیه کنترل و مهار شده است



  • نویسنده :
  • منبع :