19 دی: مدرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین اظهارات خود درباره ایران گفت که هیچ مدرکی دال بر توسعه برنامه هسته‌ای تهران وجود ندارد.

به گزارش راشاتودی، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که هیچ مدرکی دال بر توسعه برنامه هسته‌ای ایران، وجود نداشته و آژانس هنوز درباره ایران به نقطه بدون بازگشت نرسیده است.

گروسی در گفت‌وگو با برنامه ۶۰ دقیقه شبکه سی‌بی‌اس آمریکا گفت که هیچ مدرکی دال بر توسعه برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد و مدعی شد که با این حال، ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران، برای ساخت بمب اتمی «کافی» است!

وی افزود: در سطح کنونی تولید اورانیوم غنی‌شده، ایران در حال حاضر به اندازه ساخت بیش از یک دستگاه، مواد انباشته کرده، البته اگر تصمیم به چنین کاری بگیرد.

او اضافه کرد: با این وجود، ما در حال حاضر هیچ اطلاعاتی مبنی بر اینکه ایران دارای برنامه سلاح هسته‌ای است، در اختیار نداریم.

گروسی در واکنش به این پرسش که «آیا با ایران به نقطه بی‌بازگشت رسیده‌ایم؟ یا اینکه آیا وقت آن رسیده که به راحتی اذعان کنیم که آنها یک قدرت هسته‌ای هستند؟»، با پاسخی منفی، اطمینان داد که «به این نقطه نرسیده‌ایم.»

با این حال، مدیرکل آژانس اذعان کرد که باید سخت تلاش کنیم تا از وقوع چنین اتفاقی جلوگیری به عمل آوریم.

اظهارات گروسی در حالی مطرح شده که شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پنجشنبه هفته گذشته با ادعای تحقیقات درباره ذرات یافت‌شده ادعایی در سه سایت هسته‌ای ایران، قطعنامه‌ای ضدایرانی را تصویب کرد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص اقدامات کشورمان در واکنش به قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار داشت: ارائه قطعنامه به نشست اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اقدامی بود که با اهداف سیاسی و به منظور افزایش فشار به جمهوری اسلامی ایران در دستور کار آمریکا و سه کشور اروپایی قرار گرفت.

  • نویسنده :
  • منبع :