19 دی: "روچیرا کامبوج" سفیر و نماینده دائم هند در سازمان ملل تاکید کرد: نیاز به اصلاحات در شورای امنیت غیر قابل انکار است.
"روچیرا کامبوج" سفیر و نماینده دائم هند در سازمان ملل که از امروز اول دسامبر به وقت محلی، کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده گرفته است، در جمع خبرنگاران افزود: اکثر اعضای شورای امنیت با اصلاحات در این شورا موافق هستند. ما امیدواریم بتوانیم با همکاری کشورهای عضو این اصلاحات را انجام دهیم.
سفیر هند در سازمان ملل افزود: هند در طول دو سال گذشته و در طول بحران کرونا، نقش خود را ایفا و ۲۴۰ میلیون واکسن به بیش از ۱۰۰ کشور ارسال کرده است.
خانم کامبوج تصریح کرد: بنابراین هند آماده است در میان اعضای دائم شورای امنیت قرار گیرد. اصلاحات در شورای امنیت یک روند بسیار پیچیده است اما امیدواری برای تحقق این اصلاحات وجود دارد.
وی با بیان اینکه هند امروز ریاست گروه ۲۰ و شورای امنیت را بر عهده گرفت. گفت: در دوره ریاست هند در شورای امنیت جلساتی با موضوع اوکراین تشکیل خواهد شد.
سفیر هند در سازمان ملل ادامه داد: اوکراین موضوعی در دستور کار شورای امنیت است و جلساتی در باره آن برگزار خواهد شد.
وی در عین حال تاکید کرد: دهلی نو طرفدار صلح و گفتگو است و با هر دو طرف درگیر در مناقشه اوکراین گفتگو خواهد کرد.
نماینده دائم هند در سازمان ملل گفت: هند در طول دو سال تصدی به عنوان عضو منتخب شورای امنیت، تمام تلاش خود را به کار برد تا اختلافات در سازمان ملل را حل کند و این روحیه را در ماه دسامبر و در طول ریاست دوره ای شورای امنیت خود به ارمغان خواهد آورد.
نماینده دائم هند در سازمان ملل درباره نشست گروه ۲۰ افزود: این نشست جامع و هدفمند خواهد بود و سعی خواهد شد اتحاد حفظ شود زیرا هند معتقد است جهان یک خانواده بزرگ است و در این راستا تلاش می کنیم راه حل های مبتنی بر مردم ارائه کنیم.
به گفته وی، نشست گروه ۲۰ در تاریخ ۹ و ۱۰ دسامبر در دهلی نو برگزار خواهد شد.
ریاست دوره‌ای شورای امنیت در آخرین ماه حضور هند در این شورا در حالی به این کشور رسید تا در آخرین ماه سال میلادی ۲۰۲۲ (دسامبر) به مدت یک ماه رئیس این شورا باشد.

  • نویسنده :
  • منبع :